• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

نخست وزیر پیشین ضد واکسیناسیون اسلواکی بازداشت و آزاد شد

  • کد خبر : 3801
  • 17 دسامبر 2021 - 23:58
نخست وزیر پیشین ضد واکسیناسیون اسلواکی بازداشت و آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، رابرت فیکو، نخست وزیر پیشین اسلواکی به ظن سازماندهی یک تجمع ضد دولتی و مخالفت با محدودیت‌های قرنطینه‌ای، بازداشت و در ادامه از سوی نیروهای پلیس آزاد شد. حزب چپ‌گرای فیکو با عنوان سوسیال دموکراسی و همچنین مقام‌های پلیس تایید کردند که روز پنجشنبه و پیش از […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، رابرت فیکو، نخست وزیر پیشین اسلواکی به ظن سازماندهی یک تجمع ضد دولتی و مخالفت با محدودیت‌های قرنطینه‌ای، بازداشت و در ادامه از سوی نیروهای پلیس آزاد شد.

حزب چپ‌گرای فیکو با عنوان سوسیال دموکراسی و همچنین مقام‌های پلیس تایید کردند که روز پنجشنبه و پیش از برگزاری این تجمع آقای فیکو بازدشت شده است. مقام‌های پلیس پس از آزادی آقای فیکو تاکید کردند که فعلا او آزاد شده اما با اتهاماتی در خصوص تحریک افکار عمومی مواجه است و پرونده او به دادسرا ارسال شده است.

جزئیات بیشتری در خصوص این پرونده از سوی مقام‌های دولتی و قضایی اسلواکی اعلام نشده است.

پس از افزایش بی‌سابقه تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در اسلواکی، دولت قوانین محدودکننده شدیدی را در سطح کشور اجرایی کرد که از آن جمله هرگونه تجمع بیش از ۶ نفر و همچنین برگزاری اعتراضات و راه‌پیمایی‌ها ممنوع اعلام شد. با این حال فیکو از مردم اسلواکی خواسته بود که روز پنجشنبه در تجمعی اعتراضی در خیابان‌های پایتخت حضور یابند و نارضایتی خود را نسبت به این تصمیم دولت ابراز دارند.

آقای فیکو پس از آزادی در گفتگو با خبرنگاران از برخوردهای صورت گرفته با او از سوی دولت و نیروهای پلیس انتقاد کرد.

فیکو یک رهبر پوپولیست در اسلواکی به شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۸ و پس از قتل یک روزنامه‌نگار تحقیقی که ابعاد گسترده‌ای از فساد را در میان دستگاه‌های دولتی افشا کرده بود، مجبور به استعفا شد.

این سیاستمدار از مخالفان سرسخت قرنطینه سراسری و همچنین اعمال محدودیت‌های گسترده برای کنترل بیماری کووید-۱۹ بود. او در زمره سیاستمدارانی دسته‌بندی می‌شد که با واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا مخالف می‌ورزید.

همه‌گیری بیماری کرونا در حال حاضر به یک چالش جدی برای دولت ائتلافی فعلی تبدیل شده است و افزایش تعداد مبتلایان دولت را به اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه وا داشته است. اسلواکی با بیش از ۷۹۵ هزار مبتلا و همچنین ۱۵ هزار و ۷۳۰ فوتی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود که بیشترین آسیب را از این بیماری دیده است.

در حال حاضر تنها ۴۶.۸ درصد از جمعیت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری این کشور کوچک به صورت کامل واکسینه شده‌اند. این آمار کمتر از میانگین ۶۷.۳ درصدی در اتحادیه اروپا است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.