• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

میقاتی: اگر کابینه را به نشست دعوت کنم می ترسم «از هم بپاشد»

  • کد خبر : 4137
  • 23 دسامبر 2021 - 19:11
میقاتی: اگر کابینه را به نشست دعوت کنم می ترسم «از هم بپاشد»

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از شرق الاوسط، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در خصوص دعوت اعضای کابینه برای جلسه تعلل و درنگ می کند چون نمی خواهد این کابینه «از هم بپاشد». اما در مقابل پرزیدنت میشل عون اصرار دارد که جلسه هیات دولت برگزار شود و می گوید عدم تشکیل جلسه هیات […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از شرق الاوسط، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در خصوص دعوت اعضای کابینه برای جلسه تعلل و درنگ می کند چون نمی خواهد این کابینه «از هم بپاشد». اما در مقابل پرزیدنت میشل عون اصرار دارد که جلسه هیات دولت برگزار شود و می گوید عدم تشکیل جلسه هیات دولت «غیر قانونی» است. میشل عون می گوید حالا که یک دولت برخوردار از کلیه شروط حقوقی داریم به تنهایی هیچ لایحه ای را امضا نمی کنم.

عون چهارشنبه (۲۲ دسامبر) در جلسه «شورای عالی دفاع» افزود «برخی از اعضای کابینه از عمد مانع تشکیل جلسه های هیات دولت شده اند و این غیر قابل قبول است».

او خاطر نشان کرد «همه وزیران باید بدانند که شرایط کشور چقدر حساس است و بی اعتنایی به وضع کنونی به هیچ وجه جایز نیست. اگر برخی به مساله ای اعتراض دارند باید از طریق نهادهای دولتی آن را حل و فصل کنند».

پرزیدنت میشل عون یادآور شد «من پای هیچ لایحه و سندی را به تنهایی امضا نمی کنم و هیچ امضایی جایگزین هیات دولت نمی شود که باید وظایفش را انجام بدهد به خصوص در شرایط کنونی که یک دولت برخوردار از کلیه شروط حقوقی داریم».

از سوی دیگر میقاتی ابراز نگرانی کرد که اگر دستور تشکیل جلسه هیات دولت بدهد کشور به ناکجا آباد می رود و یا اینکه این کابینه از هم می پاشد. او افزود «باید برای جلوگیری از این موضوع همکاری کنیم. بنده مثل رییس جمهوری به دنبال تشکیل جلسات هیات دولت هستم چون عدم تشکیل جلسات به ضرر همه ما است. امیدواریم که به زودی بتوانیم برای بررسی مشکلات مبرم اعضای هیات دولت را برای تشکیل جلسه دعوت کنیم».

میقاتی اضافه کرد «وظیفه دولتمردان کشور این است که برای ایجاد دیدگاه های مشترک همکاری کنند نه اینکه شکاف را افزایش دهند. این نقش و رویکرد ما است که برای تحقق آن تلاش می کنیم».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.