• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
7

سازمان دیده‌بان حقوق بشر: ۱۰ سال پس از کیم جونگ ایل، گرسنگی؛ میراث سرکوب وحشیانه سلسله کیم

  • کد خبر : 3782
  • 17 دسامبر 2021 - 22:30
سازمان دیده‌بان حقوق بشر: ۱۰ سال پس از کیم جونگ ایل، گرسنگی؛ میراث سرکوب وحشیانه سلسله کیم

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز در دهمین سالگرد مرگ کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی اعلام کرد که باید توجه جهانیان را به حکومت وحشیانه پسرش کیم جونگ اون جلب کند. کیم جونگ ایل در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ درگذشت. کیم جونگ اون طی ۱۰ سال پس از مرگ پدرش، نظارت […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز در دهمین سالگرد مرگ کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی اعلام کرد که باید توجه جهانیان را به حکومت وحشیانه پسرش کیم جونگ اون جلب کند. کیم جونگ ایل در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ درگذشت.

کیم جونگ اون طی ۱۰ سال پس از مرگ پدرش، نظارت تهاجمی و سرکوب مردم کره شمالی را گسترش داده است، مردم را از آزادی جابه‌جایی در داخل کشور و فراتر از مرزها محروم کرده و به اپیدمی کووید-۱۹ با افزایش ناامنی  در تامین غذا که تهدیدی برای گسترش قحطی و گرسنگی به شمار می‌رود، پاسخ داده است.

لینا یون، محقق ارشد امور مربوط به کره در دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: میراث کیم جونگ ایل مرگ صدها هزار و شاید میلیون‌ها نفر از کره شمالی در دهه ۱۹۹۰ است. درست مانند حکومت پدر و پدربزرگش، حکومت کیم جونگ اون نیز بر وحشیگری، ارعاب و سرکوب استوار بوده و باعث نقض سیستماتیک حقوق بشر، بروز مشکلات اقتصادی و قحطی احتمالی می‌باشد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.