• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

سازمان جهانی بهداشت: سونامی کووید-۱۹ سیستم‌های درمانی را به سمت فروپاشی می‌کشاند

  • کد خبر : 4501
  • 30 دسامبر 2021 - 8:00
سازمان جهانی بهداشت: سونامی کووید-۱۹ سیستم‌های درمانی را به سمت فروپاشی می‌کشاند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، در حالی که رکورد ابتلاهای روزانه در برخی از کشورها دو سال پس از شیوع ویروس کرونا در حال تغییر مرتب است، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه هشدار داد که «سونامی» سویه‌های اومیکرون و دلتا می‌توانند سیستم‌های درمانی را تا مرز «فروپاشی» ببرند. تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، در حالی که رکورد ابتلاهای روزانه در برخی از کشورها دو سال پس از شیوع ویروس کرونا در حال تغییر مرتب است، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه هشدار داد که «سونامی» سویه‌های اومیکرون و دلتا می‌توانند سیستم‌های درمانی را تا مرز «فروپاشی» ببرند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری گفت: «من بسیار نگرانم که سویه اومیکرون که مسری‌تر است همزمان با سویه دلتا باعث سونامی موارد ابتلاهای روزانه شود. این موضوع فشار زیادی بر سیستم‌های درمانی در جهان وارد می‌کند و آن‌ها را به مرز فروپاشی می‌کشاند.»

وی همچنین تاکید کرد که با طولانی شدن این بیماری همه‌گیر، این امکان وجود دارد سویه‌های جدید در تقابل با راهکارها ما قرار گیرند و در برابر واکسن‌های فعلی یا ابتلاهای گذشته کاملا مقاوم شوند.

۲۰۸ هزار ابتلای جدید در فرانسه

از سوی دیگر، اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه روز چهارشنبه ۲۹ دسامبر بار دیگر از یک رکورد جدید از ابتلاهای روزانه به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت برای نخستین بار آمار روزانه ابتلاها از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

وزیر بهداشت فرانسه در جلسه مجمع ملی این کشور گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰۸ هزار ابتلا در فرانسه ثبت شده است. ارقامی که باعث سرگیجه می‌شوند.»

این آمار در حالی ثبت شده است که آمار روز گذشته فرانسه نزدیک به ۱۸۰ هزار ابتلا به کووید-۱۹ بوده است.

وزیر بهداشت فرانسه همچنین گفت: «ما با دو دشمن روبرو هستیم؛ دلتا [سویه] که هنوز در گردش است و سویه اومیکرون.»

وی تاکید کرد که افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض خطر قرار دارند. وی پیش بینی کرد که این آمار تا ابتدای ژانویه حتی می‌تواند از ۲۵۰ هزار مورد روزانه فراتر رود.

ثبت رکورد جدید در دانمارک

دانمارک که در حال حاضر نسبت به جمعیت خود با بیشترین موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ روبرو است، در روز چهارشنبه ۲۳ هزار و ۲۲۸ ابتلای جدید را ثبت کرد.

رکورد قبلی در روز دوشنبه با ۱۶ هزار و ۱۶۴ ابتلا در ۲۴ ساعت ثبت شده بود.

تعداد افرادی که در حال حاضر در بیمارستان‌های این کشور بستری شده‌اند کمی افزایش یافته است و به عدد ۶۷۵ بیمار رسیده است که از این تعداد ۷۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. ۸۹ مورد فوتی نیز در شبانه‌روز گذشته در این کشور گزارش شد که با رکوردهای زمستان گذشته که ۲۴۹ مورد فوتی در یک روز ثبت شده بود فاصله دارد که به نظر می‌رسد تاثیر واکسیناسیون را نشان می‌دهد.

طبق داده‌های رسمی جمع‌آوری شده از سوی خبرگزاری فرانسه، دانمارک در حال حاضر با بیش از ۱۷۰۰ مورد ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در هفت روز گذشته، بالاترین میزان ابتلاهای روزانه در جهان را به نام خود کرده است. پس از دانمارک، کشورهای مالت، ایرلند، ایسلند و بریتانیا قرار دارند که میزان ابتلاهای روزانه آن‌ها نسبت به جمعیتی که دارند بالاتر از سایر کشورها است.

اما در ایالات متحده آمریکا میزان موارد ابتلاها به کرونا در حال افزایش است به طوری که طبق گفته دانشگاه جان هاپیکینز، در روز سه‌شنبه میانگین رکورد ۲۶۵ هزار و ۴۲۷ مورد ابتلای جدید ثبت شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.