• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

رویترز: کشورهای حاضر در برجام درباره به تعویق انداختن مذاکرات وین گفت‌وگو می‌کنند

  • کد خبر : 3735
  • 17 دسامبر 2021 - 2:09
رویترز: کشورهای حاضر در برجام درباره به تعویق انداختن مذاکرات وین گفت‌وگو می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، سه دیپلمات روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه به این خبرگزاری گفته‌اند که کشورهای حاضر در توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام قصد دارند روز جمعه در نشستی در خصوص به تعویق انداختن مذاکرات احیای این توافق در وین دیدار کنند. یکی از این دیپلمات‌ها به رویترز گفته […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، سه دیپلمات روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه به این خبرگزاری گفته‌اند که کشورهای حاضر در توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام قصد دارند روز جمعه در نشستی در خصوص به تعویق انداختن مذاکرات احیای این توافق در وین دیدار کنند.

یکی از این دیپلمات‌ها به رویترز گفته است یکی از تاریخ‌های مد نظر برای از سرگیری دور هفتم مذاکرات احیای توافق برجام روز ۲۷ دسامبر است.

یک دیپلمات دیگر هم به رویترز گفته است که احتمالا ادامه مذاکرات احیای برجام بین کریسمس تا سال نو میلادی برگزار خواهد داشت.

لورنس نورمن، خبرنگار وال استریت جورنال هم در این زمینه در رشته توییتی نوشته است که مذاکرات بین هیئت‌های حاضر در وین ، پایتخت اتریش در مورد متن یک پیش نویس احتمالی ادامه دارد.

او افزوده است٬ امید این است تا فردا که هیئت‌ها تعطیل می‌شوند پیش‌نویسی داشته باشیم که بتواند مبنایی برای رایزنی در پایتخت‌ها باشد.

خبرنگار وال استریت جورنال با این حال تاکید کرده تهیه چنین پیش نویسی به مثابه، نهایی شدن یک متن پیش نویس نیست٬ بلکه پرانتزهای بسیاری در این متن پیش‌نویس وجود دارند.

او اضافه کرده است که احتمالا این متن درباره تعهدات هسته‌ای خواهد بود که به معنی اولین عنصر واقعی پیشرفت در مذاکرات از هشتم آذر ماه باشد.

در همین حال، یک منبع آگاه عصر پنجشنبه در هشتمین روز از مذاکرات وین به ایرنا گفت که ادامه و یا پایان دور جاری گفت‌وگوها، به محتوای مذاکرات طرف‌ها بستگی دارد.

این منبع آگاه اضافه کرده است، روند مذاکرات، پنجشنبه و یا حتی فردا هم ممکن است ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.