• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
4

رویترز: در حالی که ایران پیشنهادات خود را مطرح کرده است، بلینکن می‌گوید در مذاکرات هسته ای ضعیف عمل کرده است!

  • کد خبر : 3083
  • 02 دسامبر 2021 - 20:38
رویترز: در حالی که ایران پیشنهادات خود را مطرح کرده است، بلینکن می‌گوید در مذاکرات هسته ای ضعیف عمل کرده است!

به گزارش مبین۲۴، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ایالات متحده روز پنجشنبه گفت که دلیل چندانی برای خوش بینی در مورد احیای توافق هستهای ۲۰۱۵ ایران ندارد و در عرض یک روز یا بیشتر خواهیم فهمید که آیا ایران با حسن نیت مذاکرهمی‌کند یا نه، اما تهران پیشنهادهای جدیدی را ارائه کرده است. آنتونی بلینکن، وزیر […]

به گزارش مبین۲۴، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:

ایالات متحده روز پنجشنبه گفت که دلیل چندانی برای خوش بینی در مورد احیای توافق هستهای ۲۰۱۵ ایران ندارد و در عرض یک روز یا بیشتر خواهیم فهمید که آیا ایران با حسن نیت مذاکرهمی‌کند یا نه، اما تهران پیشنهادهای جدیدی را ارائه کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران در استکهلم گفت: «من فکر می‌کنم درآینده نزدیک، یک روز بعد یا بیشتر، در موقعیتی خواهیم بود که می‌توانیم قضاوت کنیم که آیاایران واقعاً اکنون قصد دارد با حسن نیت تعامل کند یا خیر».

او اضافه کرد:باید به شما بگویم، حرکت‌های و لفاظی‌های اخیر، دلیل زیادی برای خوش‌بینیبه ما نمی‌دهد. اما با وجود اینکه زمان بسیار دیر شده است، اما هنوز برای ایران تغییر مسیر وتعامل دیر نیست. “

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران روز پنجشنبه گفت، در حالی که قدرت‌های جهانی و تهرانتلاش می‌کنند این پیمان را بازگردانند، ایران به قدرت‌های اروپایی که در حال رفت‌وآمد بینمقامات آمریکایی و ایرانی هستند، پیش‌نویس‌هایی درباره لغو تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ایارائه کرده است.

این اعلامیه در چهارمین روز از مذاکرات غیرمستقیم در وین بین ایران و ایالات متحده برایبازگرداندن کامل هر دو به برجام صادر شده است که بر اساس آن ایران برنامه هسته‌ای خود رادر ازای رهایی از تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل محدودمی‌کند.

مذاکرات روز دوشنبه پس از یک وقفه پنج ماهه به دلیل انتخاب یک تندرو ضد غرب به عنوانرئیس جمهور ایران از سر گرفته شد.

دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل روز چهارشنبه گفت که ایران در جریان مذاکرات با غرب برای نجاتبرجام شروع به تولید اورانیوم غنی‌شده با سانتریفیوژهای پیشرفته در نیروگاه فردو کرده استکه می‌تواند این توافق هسته‌ای را بیش از پیش از بین ببرد.

بلینکن در اشاره احتمالی به این تحول به خبرنگاران در استکهلم گفت:

کاری که ایران نمی تواند انجام دهد این است که وضعیت موجود در ساخت برنامه هسته ایخود را حفظ کند و در عین حال حضور خود را در مذاکرات طولانی کند.  این اتفاق نخواهدافتاد.”

مشخص نیست که آیا بلینکن در هنگام این اظهار نظر در جریان ارائه آخرین پیشنهادات ایرانی‌ها بوده است یا خیر.

علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در پایتخت اتریش به خبرنگاران گفت:

ما دو پیش نویس پیشنهادی را به آنها تحویل دادهایمالبته آنها باید متونی را که به آنهاارائه کردهایم بررسی کنند.  اگر آنها آماده ادامه مذاکرات هستند، ما برای ادامه مذاکرات در وینهستیم.”

یک دیپلمات اروپایی در وین تایید کرد پیش نویس اسناد تحویل داده شده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.