• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

رویترز: آمریکا و اسرائیل برای تمرین حمله به تاسیسات اتمی ایران مانور برگزار می‌کنند

  • کد خبر : 3190
  • 09 دسامبر 2021 - 11:25
رویترز: آمریکا و اسرائیل برای تمرین حمله به تاسیسات اتمی ایران مانور برگزار می‌کنند

یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه به رویترز گفته است که انتظار می‌رود وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل پنجشنبه در واشینگتن درباره تمرین‌های نظامی برای شبیه سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست دیپلماسی مذاکره کنند. رویترز می‌گوید، برگزاری چنین مانورهای نظامی در راستای آمادگی برای بدترین سناریو با هدف مقابله نظامی با […]

یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه به رویترز گفته است که انتظار می‌رود وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل پنجشنبه در واشینگتن درباره تمرین‌های نظامی برای شبیه سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست دیپلماسی مذاکره کنند.

رویترز می‌گوید، برگزاری چنین مانورهای نظامی در راستای آمادگی برای بدترین سناریو با هدف مقابله نظامی با تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست دیپلماسی و چنانچه رهبران کشورهایشان درخواست کنند، برنامه‌ریزی شده است.

این مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است،‌ در ادامه اظهار داشت، این گفت‌وگوهای برنامه‌ریزی‌شده برای دیدار بنی گانتز از واشینگتن به دنبال برگزاری یک جلسه توجیهی در ۲۵ اکتبر توسط مقامات وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون با حضور جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره مجموعه کامل گزینه‌های نظامی موجود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، آغاز شده است.

این مقام ارشد آمریکایی از ارائه جزئیات در مورد تمرینات نظامی احتمالی خودداری کرد.

این مقام در ادامه ضمن ابراز امیدواری به حصول توافقی در مذاکرات احیای برجام در وین گفته است، ما در وضعیت دشواری قرار داریم، برای این که برنامه هسته‌ای ایران در حال پیشرفت به سمت نقطه‌ای است که فراتر از منطق متعارف است.

روزنامه جروزالم پست هم یکشنبه نوشته بود که داوید برنئا٬ رئیس موساد٬ مذاکراتی «حساس» با همتای آمریکایی خود انجام داد، در حالی که اسرائیل واقف بود ماموریت او در واشینگتن اصلا آسان نخواهد بود.

سه شبکه تلویزیونی اسرائیل یکشنبه شب گزارش داده بودند که رئیس موساد با سفر به آمریکا، تلاش کرده تا آن کشور را به همراهی با اسرائیل در انجام عملیات نظامی علیه ایران «تشویق کند».

با این حال، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت بعید است که سفر داوید بارنئا به آمریکا و مذاکرات او با رئیس سی‌آی‌ای یا سایر مقامات آمریکایی، موضع واشینگتن را در مورد ادامه مسیر دیپلماتیک در برابر ایران تغییر دهد.

در همین زمینه، یک رسانه اسرائیلی روز چهارشنبه گزارش داد که نیروهای دفاعی اسرائیل قرار است در بهار سال آینده یک تمرین نظامی گسترده برای «شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران» بر فراز دریای مدیترانه انجام دهند.

تایمز اسرائیل به نقل از این گزارش نوشت، این تمرین نظامی ، یکی از بزرگترین رزمایش‌هایی است که تاکنون توسط نیروی هوایی اسرائیل برگزار شده است و شامل ده‌ها هواپیما از جمله جنگنده‌های اف-۳۵، اف ۱۵، اف ۱۶ و هواپیماهای جاسوسی و جت‌های سوخت گیری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.