• امروز : دوشنبه - ۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
4

روسیه و ایران مذاکرات مثبت است/تروئیکای اروپایی: قصد نداریم تاریخ غیرواقع بینانه‌ای برای پایان گفت‌وگوها تعیین کنیم

  • کد خبر : 4439
  • 28 دسامبر 2021 - 22:58
روسیه و ایران مذاکرات مثبت است/تروئیکای اروپایی: قصد نداریم تاریخ غیرواقع بینانه‌ای برای پایان گفت‌وگوها تعیین کنیم

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، نمایندگان ایران و روسیه نتایج روز اول در دور هشتم مذاکرات احیای برجام را که روز سه‌شنبه برگزار شد مثبت ارزیابی کردند هر چند نمایندگان کشورهای اروپایی همواره تاکید کرده‌اند که روند پیشرفت گفت‌وگوها بسیار کند است. حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه ایران گفت در صورتی که طرف‌های دیگر نیز «حسن […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، نمایندگان ایران و روسیه نتایج روز اول در دور هشتم مذاکرات احیای برجام را که روز سه‌شنبه برگزار شد مثبت ارزیابی کردند هر چند نمایندگان کشورهای اروپایی همواره تاکید کرده‌اند که روند پیشرفت گفت‌وگوها بسیار کند است.

حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه ایران گفت در صورتی که طرف‌های دیگر نیز «حسن نیت» نشان دهند امکان توافق در آینده نزدیک وجود دارد. میخائیل اولیانف، نماینده روسیه نیز گفت گروه‌های فنی و کارشناسی در دور اخیر مذاکرات «پیشرفت‌های غیر قابل انکاری» داشته‌اند.

همچنین هیئت‌های نمایندگی فرانسه، بریتانیا و آلمان روز سه‌شنبه در یک بیانیه مشترک گفتند که در دوره‌های قبلی مذاکرات در زمینه‌های فنی پیشرفت‌هایی صورت گرفته و اکنون تمامی طرف‌ها باید روی موضوعات اختلاف‌برانگیز و اصلی، یعنی به طور مشخص تعهدات هسته‌ای ایران و تحریم‌ها تمرکز کنند.

آنها افزودند که قصد ندارند تاریخ غیرواقع بینانه‌ای برای پایان گفت‌وگوها تعیین کنند ولی به احتمال زیاد این مذاکرات طی چند هفته و نه چند ماه به پایان خواهد رسید.

نمایندگان سه قدرت اروپایی در ادامه بیانیه خود گفتند: «ما به مرحله‌ای نزدیک شده‌ایم که عدم پایبندی ایران به اجرای تعهدات هسته‌ای خود توافق برجام را کاملا از معنا تهی کرده است. مذاکرات بسیار عاجل است و هیئت‌های نمایندگی ما با حسن نیت برای رسیدن فوری به توافق به وین آمده‌اند.»

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.