• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

دانشگاه اصفهان: نامه رسمی از دانشگاه فرایبورگ برای قطع همکاری دریافت نکرده‌ایم

  • کد خبر : 4253
  • 25 دسامبر 2021 - 22:50
دانشگاه اصفهان: نامه رسمی از دانشگاه فرایبورگ برای قطع همکاری دریافت نکرده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه خبر قطع همکاری بین دانشگاه فرایبورگ با دانشگاه در روزنامه اسرائیلی پایه و اساس ندارد، اظهار کرد: این خبر صحت ندارد و مطالب آن ضد و نقیض است و آن را تایید نمی‌کنیم. سید کمیل طیبی افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه خبر قطع همکاری بین دانشگاه فرایبورگ با دانشگاه در روزنامه اسرائیلی پایه و اساس ندارد، اظهار کرد: این خبر صحت ندارد و مطالب آن ضد و نقیض است و آن را تایید نمی‌کنیم.

سید کمیل طیبی افزود: دانشگاه اصفهان ایمیل یا نامه رسمی از دانشگاه فرایبورگ مبنی بر قطع همکاری دریافت نکرده و ارتباطات دو دانشگاه در حال جریان است.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان با اشاره به بخشی از خبر که گفته شده همکاری این دو دانشگاه از سال ۲۰۱۹ قطع شده است، گفت: این مطلب صحت ندارد، چراکه در حال حاضر مبادله دانشجو بین دو دانشگاه در جریان است و اکنون سه دانشجوی ما در آنجا مشغول هستند.

طیبی، درج این خبر را شیطنت رسانه ای اعلام کرد و ادامه داد: دلیل این خبر نامفهوم است و فکر می‌کنم یک شیطنت خبری باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در حال بررسی برای پیگیری این خبر است، اظهار کرد: تصمیم داریم با بررسی جوانب، پرونده این خبر را به طور کامل ببندیم. ممکن است با دانشگاه فرایبورگ مکاتبه‌ای انجام دهیم. البته این اقدام نیاز به برسی دارد و در حال فکر بر روی آن هستیم.

طیبی، به سابقه ۲۰ سال همکاری دانشگاه اصفهان با دانشگاه فرایبورگ اشاره کرد و گفت: یکی از همکاری‌ها و ارتباط خوب و نزدیک ما با توجه به سابقه خواهرخواندگی اصفهان و فرایبورگ، با دانشگاه فرایبورگ است که حدود ۱۷ سال است که مبادله دانشجو صورت می‌گیرد. این ارتباط علمی برقرار و در قالب مبادله دانشجو، برگزاری دوره‌های تحصیلی، همایش و ورکشاپ‌های مشترک برقرار است.

به گزارش جروزالم پست دانشگاه فرایبورگ همکاری خود را با دانشگاه اصفهان به دلیل تبلیغات یهودی‌سیتزانه، طرح شعار “نابودی اسرائیل” در وب‌سایت این دانشگاه و تبلیغات برای راهپیمایی “روز قدس” قطع کرده است.

به گزارش مبین۲۴، جروزالم پست در گزارشی که روز چهاشنبه اول دی (۲۲ دسامبر) منتشر کرده بود نوشته بود که دانشگاه فرایبورگ از سال ۲۰۱۹ تبادل دانشجو با دانشگاه اصفهان را قطع کرده است. این روزنامه در توضیح علت قطع این همکاری به اخبار و گزارش‌هایی در وب‌سایت دانشگاه اصفهان در مورد برگزاری”روز قدس” و شعار “نابودی اسرائیل” اشاره کرده است.

جروزالم پست گفته بود، باستین استراوخ، سخنگوی دانشگاه فرایبورگ در پاسخ به این روزنامه درباره علت این تصمیم مدعی رواج مجدد یهودی‌ستیزی در وب‌سایت دانشگاه اصفهان شده و ادعا کرده بود: «دانشگاه فرایبورگ  تمامی اشکال یهودی‌ستیزی را به‌شدت محکوم می‌کند و در سال ۲۰۱۶ نیز صراحتا از دانشگاه اصفهان انتقاد کرد و از مدیریت آن خواست که از گرایشات یهودی ستیزانه فاصله بگیرد که متعاقبا این دانشگاه انجام داد.»

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.