• امروز : سه شنبه - ۸ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Tuesday - 29 November - 2022

اطلاعیه ها

گروسی: نگرانم! منابع غربی به شرق‌الأوسط گفته‌اند که غرب به ایران در مذاکرات هدیه‌ای ارزشمند داده است که تهران تاکنون آن را نپذیرفته است و این پیشنهاد نهایی بوده است! وکیل «مصطفی تاجزاده»: اطلاعی از عناوین اتهامی موکلم ندارم/ می‌گویند در حال حاضر نیازی به حضور وکیل نیست/ پرونده را ندیده‌ام مخابره اخبار ضد و نقیض از قطر توسط خبرگزاری‌های رسمی، مذاکرات دوحه شکست خورده یا نه؟! قطر میزبان مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در مورد احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ خواهد بود ایران و اتحادیه اروپا می گویند مذاکرات هسته‌ای در روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد حسینی معاون پارلمانی رئیسی: دولت نمی‌تواند پاسخگوی همه مشکلات باشد، انتظارات جامعه خیلی بالاست یک فعال اصولگرا: معترضین به دستمزدها در تجمعات دو دسته‌اند؛ یک عده خائنین، مامورین دشمن و اصلاح‌طلبان افراطی هستند که بنا دارند مملکت را به آشوب بکشانند؛ دسته دوم هم کسانی هستند که متوجه شرایط کشور نیستند و فقط مشکلات خود را می‌بینند

1

خطای انسانی علت اصلی تصادف ۲ رام قطار در مترو تهران اعلام شد

  • کد خبر : 4108
  • 22 دسامبر 2021 - 23:26
خطای انسانی علت اصلی تصادف ۲ رام قطار در مترو تهران اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه چهارشنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته، علت العلل حادثه مترو تهران-کرج در صبح روز یک دی ماه، ضعف ناوگان، فرسودگی در سیستم سیگنالیگ و تجهیزات تشخیص داده شد که به ایجاد خطاهای متعدد در سیستم اتوماتیک حمل […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه چهارشنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته، علت العلل حادثه مترو تهران-کرج در صبح روز یک دی ماه، ضعف ناوگان، فرسودگی در سیستم سیگنالیگ و تجهیزات تشخیص داده شد که به ایجاد خطاهای متعدد در سیستم اتوماتیک حمل و نقل ریلی و در نتیجه افزایش تکیه سیستم به عوامل انسانی خارج از پروتکل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در سال‌های اخیر منجر شده است‌.

در این اطلاعیه آمده است: امروزه در متروهای پیشرفته‌ی دنیا، مراکز فرمان و سیستم سیگنالینگ از مهمترین بخش‌های مورد توجه محسوب می‌شود که متاسفانه در تهران حدود ۲۰ سال از نوسازی این مراکز حیاتی می‌گذرد.

این بیانیه می افزاید: طبق بررسی‌های به عمل آمده در کمیسیون عالی سوانح و بازبینی که در ظهر روز حادثه با حضور تمامی عوامل ذی‌ربط در ایستگاه چیتگر برگزار و پس از بازبینی و بررسی مکالمات مرکز فرمان و تصاویر استخراج شده از دوربین‌های نظارتی مشخص شد، راهبر قطار جانبی بدون داشتن سیگنال و مجوز عبور از ایستگاه، ۷۰۰ متر مانده به محل حادثه سیستم اتوماتیک قطار را بدون رعایت پروتکل و بدون هماهنگی با مرکز فرمان غیر فعال کرده و با وجود فعال بودن سامانه لوپ قطار اکسپرس و درست عمل کردن سوزن خط اصلی، متاسفانه منجر به برخورد قطار جانبی به قطار تندرو شد.

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر اقدامات کافی برای توانمندسازی، ارتقا و ارزیابی نیروی انسانی مترو تهران انجام نشده و از سوی دیگر با فرسودگی و عدم اورهال زیرساخت‌ها، فشار کاری نیز به این کارکنان زحمت‌کش دو چندان شده است. این در حالی است که راهبران مترو همواره در خدمت‌رسانی به شهروندان بی دریغ تلاش می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: از اورژانس، آتشنشانی، نیروی انتظامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به ویژه شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری که با حضور میدانی خود، یکپارچگی در مدیریت بحران را به نمایش گذاشتند به خاطر حضور به موقع، تلاش خالصانه و همراهی‌شان در این حادثه صمیمانه قدردانی می‌شود.

در پایان از تمامی مسئولان تقاضا شده است که بحث نوسازی و اورهال شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه را در اولویت برنامه‌ای خود قرار دهند.

به گزارش مبین۲۴، حوالی ساعت ۰۷:۱۰ امروز (چهارشنبه) ۲ رام قطار در خط پنج مترو با یکدیگر برخورد کردند.

در این حادثه ۲۰ نفر دچار مصدومیت شدند که حدود ۱۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.