• امروز : شنبه - ۲۵ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 13 April - 2024
5

خبرگزاری فرانسه: سفیر ایران در صنعا با هواپیمای عراقی از یمن خارج شده است

  • کد خبر : 3899
  • 19 دسامبر 2021 - 9:03
خبرگزاری فرانسه: سفیر ایران در صنعا با هواپیمای عراقی از یمن خارج شده است

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع ایرانی و عربستانیش مدعی شده است که خروج سفیر ایران در  صنعا براساس یک معافیت نادر از محاصره هوایی اعمال شده توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بر فرودگاه پایتخت یمن، صورت گرفت. خبرگزاری فرانسه می‌گوید مقام ارشد سعودی در گفتگو با این خبرگزاری اضافه کرده که این […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع ایرانی و عربستانیش مدعی شده است که خروج سفیر ایران در  صنعا براساس یک معافیت نادر از محاصره هوایی اعمال شده توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بر فرودگاه پایتخت یمن، صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید مقام ارشد سعودی در گفتگو با این خبرگزاری اضافه کرده که این پرواز به درخواست شبه نظامیان حوثی یمن و موافقت مقامات سعودی و با میانجیگری عراق و عمان انجام شده است.

عراق تاکنون میزبان چندین نشست میانجیگری بین مقامات ایرانی و عربستانی بوده است تا دو کشور اختلافات خود را پس از سال‌ها تنش و رویارویی از طریق جنگ نیابتی در منطقه حل و فصل کنند.

عمان تنها کشور عربی خلیج فارس است که در مناقشه یمن بی‌طرف مانده و بارها برای شبه نظامیان حوثی میانجیگری کرده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه گفته بود که مقدمات انتقال حسن ایرلو که از «چند روز قبل به ویروس کرونا مبتلا شده، برای معالجه به ایران فراهم شده است.»

محمد عبدالسلام، سخنگوی دولت حوثی‌ها در صنعا شنبه در توییتی نوشت براساس «تفاهمی» که بین ایران و عربستان با میانجیگری عراق صورت گرفت٬ حسن ایرلو با یک هواپیمای عراقی پایتخت یمن را ترک کرد.

محمد عبدالسلام هم گفته است که سفیر ایران نزد دولت حوثی‌ها در صنعا بیمار بوده است.

سخنگوی دولت حوثی‌ها در ادامه این توییت گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال درباره وضعیت حسن ایرلو را عاری از صحت دانست.

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال روز جمعه نوشته بود، شبه‌نظامیان حوثی خواسته‌اند حسن ایرل به تهران بازگردد و به مقام‌های عربستان اطمینان داده‌اند که دیپلمات جدیدی را جایگزین آقای ایرلو نمی‌کنند.

این روزنامه آمریکایی اضافه کرده بود٬ مقام‌های گروه حوثی از عربستان سعودی خواسته‌اند که اجازه دهد آقای ایرلو با پرواز مستقیم به تهران بازگردد، ولی مقام‌های سعودی با این درخواست مخالفت کرده‌ و گفته‌اند صدور اجازه خروج پس از آزادی چند اسیر سعودی که در اختیار حوثی‌ها هستند٬ ممکن است و «سفیر ایران» باید از طریق عراق یا عمان به تهران بازگردد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.