• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
4

جامعه روحانیت مبارز به اظهارات جنجالی «مولوی گرگیج» واکنش نشان داد/ مصباحی‌مقدم: فرد هتاک باید به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شود

  • کد خبر : 3567
  • 13 دسامبر 2021 - 15:50
جامعه روحانیت مبارز به اظهارات جنجالی «مولوی گرگیج» واکنش نشان داد/ مصباحی‌مقدم: فرد هتاک باید به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شود

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، مولوی گرگیج در تریبون نماز جمعه ادعاهایی درباره ائمه و پذیرش خلافت عمر مطرح کرده بود. حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به سخنان جنجالی امام جمعه اهل سنت آزادشهر گفت: «در اینجا چند اتفاق رخ داده است که با نگاه به تقارن آنها می‌توان دریافت […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، مولوی گرگیج در تریبون نماز جمعه ادعاهایی درباره ائمه و پذیرش خلافت عمر مطرح کرده بود. حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به سخنان جنجالی امام جمعه اهل سنت آزادشهر گفت:

«در اینجا چند اتفاق رخ داده است که با نگاه به تقارن آنها می‌توان دریافت که پشت پرده همه آنها یک توطئه بزرگ است. هرگاه جهان اسلام خصوصا در منقطه ایران در آرامش به سر می‌برد و رویکردی وحدت‌گرایانه در کشورهای مسلمان وجود دارد، اقدامات توطئه‌افکن آغاز می‌شود که چنین حالتی را در تاریخ اسلام به دفعات شاهد بوده‌ایم؛ خواه این اقدامات سخن یک امام جمعه باشد یا موضع یک مقام بلندپایه طالبان».

او ادامه داد: «توهین‌کنندگان ابزارهایی هستند برای اجرای نقشه‌های توطئه جهانی علیه جهان اسلام و هدف هم برهم‌زدن همگرایی مسلمانان است. طبیعی است که این تفرقه‌ها در مسائل مذهبی و تاریخی می‌تواند اثر تخریبی گسترده‌ای علیه ثبات اجتماعی، سیاسی و مذهبی جامعه داشته باشد و باید در نطفه خفه شود».

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: «من گمان نمی‌کنم اظهارات این امام جمعه یک موضع ساده‌لوحانه و شخصی بوده باشد. این فرد سال‌هاست که امامت جمعه آن منطقه را برعهده دارد و تا کنون چنین حرف‌هایی از او شنیده نشده بود. تقارن صحبت‌های او  با موضع‌گیری مشابه یکی از مسئولان طالبان و فیلمی که اخیرا در انگلستان برای هتک حرمت حضرت فاطمه زهرا(س) ساخته شده، همه بیانگیر یک توطئه سازمان‌یافته است. البته طالبان بعد از روی کار آمدنش گفت که شیعیان برای ما محترم‌اند و می‌خواهیم حکومتی فراقوی و فرامذهبی تشکیل دهیم اما به هر اخیرا سخنان دیگری از یکی از مسئولان طالبان شنیده می‌شود».

او درباره ضرورت برخورد با چنین اقداماتی بیان کرد: «حتما دستگاه‌های امنیتی وظیفه دارند با این‌گونه موارد برخورد کنند. حتی بنده می‌گویم که بسیار بجاست که این فرد هتاک به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شود تا درباره علت طرح چنین مسائلی توضیح دهد».

مصباحی مقدم همچنین مطرح کرد: «در این موضوع اصلاً جای پاسخ تاریخی و مذهبی نیست؛ گرچه اگر قرار به پاسخ هم باشد، پاسخ بسیار است؛ چنانکه جنگ مسلمانان با ایرانیان، جنگی مورد حمایت حضرت علی(ع) بوده است و می‌دانیم عمار یاسر در این جنگ حضور داشته و حتما او بدون اذن حضرت علی(ع) در جنگ حاضر نمی‌شده است و حتی برخی نقل‌ها هست که امام حسن(ع) هم در این جنگ بوده است؛ هرچند من بر این نقل تکیه نمی‌کنم اما از مجموع روایات این‌طور برمی‌آید که حضرت علی(ع) با این جنگ مخالفتی نداشته است. اما همه این پاسخ‌های مذهبی-تاریخی در اینجا محل بحث نیست زیرا تردیدی نیست که یک توطئه در کار است و با توطئه باید برخورد قاطع شود. حتما این دست هتاکی‌ها خلاف حقوق شهروندی و مذهبی است و هیچکس حق ندارد به مذاهب توهین کند زیرا جنگ طایفه‌ای راه می‌افتد و کم نبوده جنگ‌های قومی و مذهبی که زیان‌های بی‌شماری وارد کرده‌اند».

او در پایان گفت: «من به‌عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از همین تریبون اعلام می‌کنم که جامعه روحانیت مبارز سخنان این امام جمعه هتاک را به شدت محکوم می‌کند و از مقامات مسئول درخواست دارد تا به مسئله ورود کنند و جلوی ادامه این اظهارات را بگیرند زیرا ممکن است باعث برهم‌ریختگی مذهبی کشور می‌شود. با ذکر این مخاطرات جامعه روحانیت درخواست می‌کند مسئولان ذی‌ربط هرچه سریع‌تر به موضوع ورود کنند و ابعاد این توطئه را شناسایی و در جهت جلوگیری از تکرارش از هیچ تلاشی فروگذار نکنند».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.