• امروز : شنبه - ۱۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 30 March - 2024
5

بیش از ۴۰ درصد از افرادی که در سطح جهان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند، هیچ علامتی را در اوایل بیماری خود تجربه نمی‌کنند

  • کد خبر : 3756
  • 17 دسامبر 2021 - 17:09
بیش از ۴۰ درصد از افرادی که در سطح جهان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند، هیچ علامتی را در اوایل بیماری خود تجربه نمی‌کنند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از افرادی که در سطح جهان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند، هیچ علامتی را در اوایل بیماری خود تجربه نمی‌کنند. با این حال محققان گفتند، افراد بدون علامت هم هنوز ممکن است مستعد ابتلا به عوارض طولانی مدت کووید-۱۹ […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از افرادی که در سطح جهان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند، هیچ علامتی را در اوایل بیماری خود تجربه نمی‌کنند.

با این حال محققان گفتند، افراد بدون علامت هم هنوز ممکن است مستعد ابتلا به عوارض طولانی مدت کووید-۱۹ مانند خستگی شدید مزمن باشند و همچنین ممکن است ویروس را ناآگاهانه به دیگران منتقل کنند.

محققان داده‌هایی را در مورد موارد بدون علامت کووید-۱۹ از ۹۵ مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ جمع‌آوری کردند. در مجموع، این مطالعات شامل داده های ۲۹.۸ میلیون نفر، از کشورهایی مانند چین و آمریکا و همچنین چندین کشور در آسیا، اروپا و خاورمیانه بود.

داده‌ها نشان داد از موارد تایید شده کووید-۱۹ در میان زنان باردار در این مطالعات، ۵۴ درصد بدون علامت بودند. به طور مشابه، ۵۳ درصد موارد تایید شده در مسافران خطوط هوایی و کشتی های کروز و همچنین ۴۸ درصد از ساکنان خانه سالمندان و کارکنان بدون علامت بودند.

به گفته محققان، در موارد تایید شده کووید-۱۹، بیش از ۴۰ درصد از مبتلایان به این ویروس بدون علامت بودند. «مین لیو»، استاد اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشگاه پکن در چین و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: درصد بالای عفونت‌های بدون علامت، نشان دهنده خطر انتقال بالقوه عفونت‌های بدون علامت در جوامع است.

وی افزود: غربالگری عفونت بدون علامت به ویژه برای کشورها و مناطقی که با موفقیت این ویروس را کنترل کرده‌اند ضروری است. این یافته ها بر اهمیت انجام آزمایش های گسترده و جامع تاکید می کند؛ زیرا افراد مبتلا به عفونت های بدون علامت نیز باید از بقیه جدا شده و تحت ردیابی تماس قرار گیرند.

دکتر «اریک توپول» متخصص پزشکی مولکولی که سال گذشته یافته‌های مشابهی را منتشر کرد، گفت: این یافته بسیار مهم است؛ زیرا این گروه قابل توجهی از مردم می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

توپول که مدیر« مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس» در لاهویا، کالیفرنیا است، گفت: ضروری است آزمایش‌های سریع و فراگیر را برای تعیین ابتلای یک فرد، به منظور محدود کردن انتقال عفونت از افراد بدون علایم انجام شود.

نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Network Open منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.