• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
5

امروز در وین پس از یک هفته وقفه در دور هفتم مذاکرات احیای برجام چه گذشت؟!

  • کد خبر : 3229
  • 09 دسامبر 2021 - 17:21
امروز در وین پس از یک هفته وقفه در دور هفتم مذاکرات احیای برجام چه گذشت؟!

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، امروز مذاکرات دور هفتم احیای برجام پس از یک هفته وقفه بار دیگر آغاز شد. اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسی اولین نفری بود که پس از پایان مذاکرات در خصوص آن اظهارنظر کرد، او‌ با انتشار توییتی در این خصوص نوشت: “نشست کمیسیون مشترک به پایان رسید. نسبتا کوتاه و […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، امروز مذاکرات دور هفتم احیای برجام پس از یک هفته وقفه بار دیگر آغاز شد.

اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسی اولین نفری بود که پس از پایان مذاکرات در خصوص آن اظهارنظر کرد، او‌ با انتشار توییتی در این خصوص نوشت:

“نشست کمیسیون مشترک به پایان رسید. نسبتا کوتاه و سازنده بود. شرکت کنندگان شاهد مواردی از مشترکات مهم را در این جلسه بودند، از جمله در مورد نیاز به نهایی کردن ⁦ گفتگوهای وین⁩ برای موفقیت و تسریع در احیای برجام.”

همچنین علی باقری کنی، معاون وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی و رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در یک مصاحبه تلویزیونی پس از پایان جلسه امروز گفت:

طرفین برای استمرار گفت‌وگوها اراده جدی دارند؛ او اضافه کرد که در صورت فراهم شدن زمینه‌ها مانعی برای دستیابی به توافق نمی‌بینیم.

مورا: شاهد اراده تمام طرف‌ها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بودم، اما آزمون آن در جزئیات است

به گزارش رویترز، انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام پس از پایان نشست امروز (پنج شنبه) کمیسیون مشترک در جمع خبرنگاران گفت که شاهد تجدید اراده تمام طرف های مذاکره کننده، ازجمله ایران برای رسیدن به یک توافق به منظور احیای برجام بوده است اما این مسئله با بررسی جزئیات توسط نمایندگان (کشورهای عضو) مورد آزمون قرار می گیرد.

مورا تصریح کرد: آنچه امروز صبح از سوی تمام هیئت های مذاکره کننده مشاهده کردم، یک تجدید اراده و نظر درخصوص لزوم کار و دستیابی به یک توافق برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.