• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

امارات تهدید کرد که قرارداد خرید جنگنده و پهپاد از آمریکا را لغو می‌کند

  • کد خبر : 3628
  • 15 دسامبر 2021 - 0:07
امارات تهدید کرد که قرارداد خرید جنگنده و پهپاد از آمریکا را لغو می‌کند

وال‌استریت جورنال روز سه‌شنبه ۲۳ آذر گزارش داد امارات متحده عربی تهدید کرده است که قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵، پهپادها و دیگر ادوات نظامی پیشرفته را لغو خواهد کرد. گزارش وال‌استریت جورنال به نقل از مقامات آمریکایی می‌گوید امارات که متحد واشینگتن محسوب می‌شود از فرایندهای امنیتی ایالات متحده برای خرید […]

وال‌استریت جورنال روز سه‌شنبه ۲۳ آذر گزارش داد امارات متحده عربی تهدید کرده است که قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵، پهپادها و دیگر ادوات نظامی پیشرفته را لغو خواهد کرد.

گزارش وال‌استریت جورنال به نقل از مقامات آمریکایی می‌گوید امارات که متحد واشینگتن محسوب می‌شود از فرایندهای امنیتی ایالات متحده برای خرید ادوات نظامی گلایه کرده و آن را بسیار دشوار خوانده است.

شرکت لاکهید مارتین که طرف قرارداد امارات برای فروش هواپیماهای اف-۳۵ است، و وزارت خارجه دو کشور امارات متحده عربی و ایالات متحده هنوز درباره این گزارش توضیحی نداده‌اند.

خبرگزاری رویترز زمستان پارسال به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که امارات متحده عربی توافق‌نامه‌ای را با ایالات متحده بر سر خرید ۵۰ فروند جت اف-۳۵ و ۱۸ پهپاد امضا کرده است.

این کشور از مدت‌ها قبل نسبت به خرید جت‌های اف-۳۵ تولید لاکهید مارتین ابراز علاقه کرده بود. آمریکا نیز در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ وعده داده بود که در صورت موافقت امارات با عادی‌سازی روابطش با اسرائیل می‌تواند نسبت به خرید این جنگنده‌ها اقدام کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.