• امروز : شنبه - ۲۵ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 13 April - 2024
9

ادعای رهبر شورشیان تیگرای: ایران، ترکیه و امارات در تشدید درگیری‌های اتیوپی دست دارند

  • کد خبر : 3938
  • 19 دسامبر 2021 - 21:31
ادعای رهبر شورشیان تیگرای: ایران، ترکیه و امارات در تشدید درگیری‌های اتیوپی دست دارند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری آلمان، رئیس منطقه تیگرای در اتیوپی روز یکشنبه ۲۸ آذر، ایران، ترکیه و امارات متحده عربی را متهم کرد که با ارائه کمک‌های نظامی و مالی به دولت اتیوپی بحران در این کشور را تشدید کرده‌اند. دبرِتسیون گِبره‌میخائیل، رئیس منطقه تیگرای با اشاره به این سه کشور […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری آلمان، رئیس منطقه تیگرای در اتیوپی روز یکشنبه ۲۸ آذر، ایران، ترکیه و امارات متحده عربی را متهم کرد که با ارائه کمک‌های نظامی و مالی به دولت اتیوپی بحران در این کشور را تشدید کرده‌اند.

دبرِتسیون گِبره‌میخائیل، رئیس منطقه تیگرای با اشاره به این سه کشور یادشده در بیانیه‌ای ادعا کرد  که آن‌ها در «جنایات» نخست‌وزیر اتیوپی علیه مردم تیگرای «دست دارند».

در حال حاضر، یک سال پس از آن‌که آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی، عملیات نظامی خود را در منطقه تیگرای آغاز کرد، صحنه درگیری‌ها به سمت پایتخت اتیوپی در حال حرکت است و در همین حال، جنگند‌ه‌ها و پهپادهای اتیوپی در ماه‌های اخیر مکان‌های مختلفی را در منطقه تیگرای بمباران کرده‌اند.

رئیس منطقه تیگرای در بیانیه تازه خود جزئیاتی از دلیل اتهاماتش علیه سه کشور یادشده ارائه نکرد اما گفت که «نیروهای مهاجم خارجی و داخلی» در جریان «جنگ نسل‌کشی مردم تیگرای به‌دست آبی احمد، مرتکب جنایت شده‌اند».

در این بیانیه توضیح دیگری نیامده است اما گفته می‌شود نیروهای دولت مشروع و قانونی اتیوپی در ماه‌های اخیر از پهپادهای ایرانی علیه شورشیان تجزیه طلب تیگرای استفاده کرده و به پیروزی‌های بزرگی دست یافته است.

ماه اوت امسال زمانی که نخست‌وزیر اتیوپی از فرودگاه سِمِرا، مرکز استان عَفَر که هم‌مرز با منطقه تیگرای است، بازدید می‌کرد تصاویر یک پهپاد «مرموز» در کنار او دیده می‌شد که پخش این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی کنجکاوی زیادی برانگیخت.

بلینگ‌کت، موسسه روزنامه‌نگاری تحقیقاتی مستقر در هلند، اخیراً در گزارشی نوشت که با بررسی این تصاویر و تصاویر مختلف ماهواره‌ای به این نتیجه رسیده است که دولت اتیوپی به احتمال زیاد از ایران پهپادهای تهاجمی «مهاجر-۶» دریافت کرده است.

از سال گذشته و آغاز درگیری در تیگرای، منابع مخالف گفته‌اند که ارتش اتیوپی از پهپادهای جدید استفاده می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.