• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

پیروزی چپ‌ها در انتخابات بلغارستان و ونزوئلا

  • کد خبر : 2818
  • 22 نوامبر 2021 - 21:45
پیروزی چپ‌ها در انتخابات بلغارستان و ونزوئلا

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلغارستان نشان می‌دهد رومن رادف، از متحدان حزب سوسیالیست این کشور، برنده انتخابات شده است. پست ریاست‌جمهور در بلغارستان عمدتا مقامی تشریفاتی است، اما آقای رادف با شعارهای ضد فساد توانست دو سوم آرا را کسب کرده و برای یک دوره ۵ ساله دیگر پست ریاست‌جمهوری را در دست بگیرد. کمیسیون انتخابات […]

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلغارستان نشان می‌دهد رومن رادف، از متحدان حزب سوسیالیست این کشور، برنده انتخابات شده است.

پست ریاست‌جمهور در بلغارستان عمدتا مقامی تشریفاتی است، اما آقای رادف با شعارهای ضد فساد توانست دو سوم آرا را کسب کرده و برای یک دوره ۵ ساله دیگر پست ریاست‌جمهوری را در دست بگیرد.

کمیسیون انتخابات بلغارستان دوشنبه اول آذرماه اعلام کرد آقای رادف نزدیک ۶۷ درصد آرا را کسب کرده و بر رقیب خود آناستاس گردژیکوف، استاد دانشگاه و متحد راست میانه پیروز شود.

در انتخابات محلی ونزوئلا نیز حزب حاکم به رهبری نیکلاس مادورو برنده انتخابات محلی اعلام شده است.

کمیسیون انتخابات روز دوشنبه اعلام کرده که حزب کمونیست توانسته ۲۰ کرسی از ۲۳ کرسی فرمانداری‌‌ها و همچنین شهرداری کاراکاس را تصاحب کند. در انتخابات محلی دور قبل، حزب حاکم ۱۹ کرسی داشت.

بخش بزرگی از اوپوزیسیون و احزاب مخالف در ونزوئلا که طی چند سال اخیر انتخابات را تحریم کرده بودند، در این دور از انتخابات شرکت کردند.

گزارش‌ها حاکی است ناظران بین‌المللی، خصوصا اروپایی نیز بعد از ۱۵ سال، بر روند انتخابات نظارت کرده‌اند. نرخ مشارکت در انتخابات، کمتر از ۴۲ درصد گزارش شده است.

آقای مادورو متهم به تقلب در انتخابات است و حدود پنجاه کشور، به‌ویژه دولت‌های اروپایی و آمریکایی مشروعیت وی را بعنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا قبول ندارند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.