• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

نفتالی بنت به رابرت مالی وقت ملاقات نداد

  • کد خبر : 2574
  • 15 نوامبر 2021 - 0:55
نفتالی بنت به رابرت مالی وقت ملاقات نداد

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم، با رابرت مالی، نمایندهویژه آمریکا در امور ایران، که در جریان سفر منطقه‌ای خود به اسرائیل رفته است، دیدار نخواهدکرد تا تاکیدی بر مخالفت قاطع اسرائیل با هر شکلی از احیای برجام باشد. روزنامه «اسرائیل‌هیوم» روز یکشنبه ۲۳ آبان مدعی شد، اسرائیل نگران است که […]

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم، با رابرت مالی، نمایندهویژه آمریکا در امور ایران، که در جریان سفر منطقه‌ای خود به اسرائیل رفته است، دیدار نخواهدکرد تا تاکیدی بر مخالفت قاطع اسرائیل با هر شکلی از احیای برجام باشد.

روزنامه «اسرائیل‌هیوم» روز یکشنبه ۲۳ آبان مدعی شد، اسرائیل نگران است که آمریکا به توافقی «بدتر» از برجام با ایران رضایت دهد و از همین رو، نفتالی بنت تصمیم گرفته است که برای نشان دادن مخالفت خود با احیای برجام، به نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران وقت ملاقات ندهد.

بر این اساس، دیدار یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، با آقای مالی که برای روز دوشنبه ۲۴ آبان در اورشلیم تعیین شده بود، نیز هنوز قطعی نیست.

با این حال، بنی گانتز، وزیر جنگ و ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی دولت بنت، همراه باشماری از مقام‌های نهادهای امنیتی، موساد و وزارت خارجه اسرائیل با آقای مالی بر سرمسئله ایران گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

به نوشته اسرائیل‌هیوم، دولت اسرائیل از آمریکا می‌خواهد که برای توافق با ایران «شتابنکند». مقام‌های اسرائیل همچنین از این‌که آمریکا ظاهرا قصدی برای تحمیل مذاکرات در موردتوانمندی موشکی و حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه ندارد، ناخشنود هستند.

این روزنامه اسرائیلی افزوده که اسرائیل ظاهرا زیر فشار آمریکا است تا از مخالفت قاطع دربرابر احتمال احیای برجام بپرهیزد و رفتاری مشابه رویکرد سرسخت بنیامین نتانیاهو علیهدولت آمریکا از خود نشان ندهد.

آقای مالی در آستانه از سرگیری مذاکرات ایران با طرف‌های مانده در برجام، که روز هشتم آذر دروین و پس از وقفه‌ای حدودا شش ماهه برگزار خواهد شد، به منطقه رفته است تا مواضعمتحدان آمریکا را «هماهنگ» کند.

رابرت مالی بعد از امارات به اسرائیل رفته و در ادامه سفر منطقه‌ای ده روزه خود، به عربستان وبحرین نیز سفر خواهد کرد.

دولت‌های ابوظبی، ریاض و منامه با اسرائیل دیدگاه مشترکی در مخالفت با برنامه هسته‌ایایران دارند.

با وجود این، به گزارش رسانه‌های اسرائیلی برخی از مقام‌های این رژیم اذعان دارند که دستیابیبه توافق هسته‌ای با ایران بهتر از نبود آن است، چرا که در هر حال با افزایش نظارت بر برنامههسته‌ای ایران همراه است و از گسترش توانمندی هسته‌ای آن جلوگیری خواهد کرد.

رسانه‌های اسرائیلی همزمان با آغاز سفر رابرت مالی به این رژیم مدعی شدند که دولت بنت،مخالف سرسخت هر نوع لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران است و آن را «اقدامی بد» می‌داند.

فرماندهان نظامی اسرائیل ادعا کرده‌اند که در صورت نبود گزینه تنبیهی از سوی آمریکا،اسرائیل هم گزینه خود را در نظر دارد و آمادگی ارتش و نیروی هوایی این رژیم را تسریع کردهاست.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.