• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

مشاوران بهداشتی دولت بریتانیا می‌گویند همه بزرگسالان باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را برای مقابله با اومیکرون تزریق کنند

  • کد خبر : 2990
  • 29 نوامبر 2021 - 23:35
مشاوران بهداشتی دولت بریتانیا می‌گویند همه بزرگسالان باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را برای مقابله با اومیکرون تزریق کنند

مشاوران دولت بریتانیا می‌گویند که دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا باید به همه افراد بالای ۱۸ سال ارائه شود تا به توقف موج احتمالی ناشی از اومیکرون، سویه تازه ویروس کرونا، کمک کند. کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا گفته است که حداقل فاصله بین دوز دوم و دوز تقویت کننده باید به سه ماه کاهش […]

مشاوران دولت بریتانیا می‌گویند که دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا باید به همه افراد بالای ۱۸ سال ارائه شود تا به توقف موج احتمالی ناشی از اومیکرون، سویه تازه ویروس کرونا، کمک کند.

کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا گفته است که حداقل فاصله بین دوز دوم و دوز تقویت کننده باید به سه ماه کاهش یابد.

کارشناسان گفتند که دوز تقویت کننده باید بر اساس میزان آسیب‌پذیری افراد اولویت‌بندی شوند.

این کارشناسان توصیه کردند که کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله باید سه ماه پس از تزریق اولین دوز واکسن کرونا، دوز دوم را بگیرند.

کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا همچنین توصیه می‌کند که به افرادی که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند، باید چهارمین دوز واکسن کرونا هم تزریق شود. این افراد در حال حاضر سه دوز واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

پروفسور وی شن لیم، رئیس کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا، در یک جلسه توجیهی در “داونینگ استریت”، دفتر نخست وزیری بریتانیا، گفت که او پیش‌بینی نمی‌کند که نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا غالب شود، اما آنها می‌خواهند در صورت افزایش شیوع این سویه جدید کرونا در بهترین موقعیت ممکن قرار گیرند.

او گفت: “در زمان همه‌گیری اگر هر واکسنی قبل از شروع موج تازه به کار گرفته شود، بیشترین سود را برای افراد و جامعه خواهد داشت.”

این توصیه به وزیران در تمام بخش های بریتانیا داده شده است. کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا فقط توصیه می‌کند و تصمیم نهایی در مورد اقدامات برای مقابله با کرونا با سیاستمداران است.

شواهداولیه حاکی از آن است که اومیکرون، نوع جدید کرونا که در ابتدا در روز چهارشنبه از سوی آفریقای جنوبی به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد، خطر سرایت مجدد بیشتری دارد.

اکنون یازده مورد از ابتلای به اومیکرون در بریتانیا شناسایی شده است. آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا اعلام کرد که دو مورد اخیر یافت شده مرتبط با سفر به جنوب آفریقا است. آنها در مناطق کمدن و واندسورث لندن شناسایی شدند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در روز شنبه زمانی که قوانین جدیدی در مورد لزوم استفاده از ماسک صورت و قوانین قرنطینه را برای جلوگیری از گسترش نوع جدید کرونا اعلام کرد، نشان داد که توصیه‌های کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا را می‌پذیرد.

قرار است این قوانین از روز سه‌شنبه ۳۰ نوامبر، در انگلستان اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.