• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

طالبان: با شرکت استرالیایی برای استفاده دارویی از حشیش افغانستان به توافق رسیدیم

  • کد خبر : 2889
  • 24 نوامبر 2021 - 18:11
طالبان: با شرکت استرالیایی برای استفاده دارویی از حشیش افغانستان به توافق رسیدیم

وزارت کشور طالبان می‌گوید با یک شرکت استرالیایی که می‌خواهد یک کارخانه فرآوری حشیش برای مقاصد دارویی در افغانستان راه اندازی کند، به توافق رسیده‌اند. سعید خوستی، سخنگوی این وزارتخانه در رشته‌توییتی گفته این شرکت استرالیایی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در این زمینه در افغانستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد. هرچند پیش از این بخش عمده‌ای […]

وزارت کشور طالبان می‌گوید با یک شرکت استرالیایی که می‌خواهد یک کارخانه فرآوری حشیش برای مقاصد دارویی در افغانستان راه اندازی کند، به توافق رسیده‌اند.

سعید خوستی، سخنگوی این وزارتخانه در رشته‌توییتی گفته این شرکت استرالیایی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در این زمینه در افغانستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هرچند پیش از این بخش عمده‌ای از منابع درآمد طالبان از مواد مخدر تامین می‌شد، اما توافق دولت طالبان برای کشت گیاه شاهدانه و فرآوری مشتقات آن برای مصارف دارویی با یک شرکت داروسازی و اعلام رسمی آن بی‌سابقه است.

آقای خوستی با انتشار تصاویری نوشته که معاون مبارزه با مواد مخدر این وزارتخانه، روز گذشته در دیدار با نماینده شرکت استرالیایی “سی‌فارم” ( CPharm) در این زمینه گفتگو کرده و به توافق رسیده است.

به گفته آقای خوستی، این شرکت از حشیش افغانستان “دارو و نوعی کرم درست می‌کنند”.

او اضافه کرده که تمامی مراحل قرارداد با “سی‌فارم” به پایان رسیده و تا چند روز دیگر این پروژه به طور رسمی راه اندازی می‌شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.