• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

صدیقی: حضرت معصومه(س) می‌دانستند که قرار است در قم از دنیا بروند و به خاک سپرده شوند، ایشان ماموریت داشتند که قم را «قم» کنند و این‌جا حوزه علمیه تشکیل شود و با باز شدن درب علم، درب جهاد هم باز شود

  • کد خبر : 2646
  • 16 نوامبر 2021 - 22:25
صدیقی: حضرت معصومه(س) می‌دانستند که قرار است در قم از دنیا بروند و به خاک سپرده شوند، ایشان ماموریت داشتند که قم را «قم» کنند و این‌جا حوزه علمیه تشکیل شود و با باز شدن درب علم، درب جهاد هم باز شود

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه حرم حضرت معصومه (س) پایگاه ارتباط با ائمه اطهار(ع) است، گفت: در این پایگاه برای دولت و نظام اسلامی دعا کنید زیرا دولت با مشکلات زیادی مواجه است که حل این مشکلات به دعا و کمک خداوند و اهل ‌بیت(ع) نیاز دارد. به گزارش مبین۲۴ به نقل از […]

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه حرم حضرت معصومه (س) پایگاه ارتباط با ائمه اطهار(ع) است، گفت: در این پایگاه برای دولت و نظام اسلامی دعا کنید زیرا دولت با مشکلات زیادی مواجه است که حل این مشکلات به دعا و کمک خداوند و اهل ‌بیت(ع) نیاز دارد.

به گزارش مبین۲۴ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی روز سه شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر (س) با اشاره به این که اینجا حرم و خانه همه اهل‌بیت(ع) است، گفت: از این‌جا دل‌ها می‌تواند به همه امام‌ها وصل شود و خود امامان به ما یاد داده‌اند که هرکسی با هر امامی کار دارد به حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) بیاید.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کسانی که هدف خلقت را نفهمیده‌اند، خاسر نامیده است؛ گفت: خداوند مالک تمام عالم هستی است و در تمام امور باید اجازه دهد تا بتوانیم در ملکش تصرف کنیم، بنابراین همه ما عبد خداوند هستیم.

وی با بیان اینکه افرادی که عبودیت و بندگی را در زندگی برگزیده‌اند، خوشی‌هایشان هم عبادت است؛ افزود: پیامبر(ص) هم شوخی می‌کردند و افراد را متبسم می‌کردند؛ ولی خنده‌شان برای خدا بود، همان‌طور که جنگشان، جهادشان، غمشان و گریه‌شان برای خدا بود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال برای افرادی که فهمیدند، مقصد زندگی خدا و راه رسیدن به خدا بندگی است وعده‌هایی داده است؛ گفت: خداوند می‌فرماید؛ هر کسی عمل صالح انجام دهد و به خدا ایمان داشته باشد، ما به او حیات طیبه می‌دهیم.

صدیقی ادامه داد: حیات طیبه چشمه زلال زندگی است که از ناحیه خدا به انسان داده می‌شود و جرعه اولش معرفت خداست و هر کسی خدا را بشناسد در مقابل پروردگار خضوع، خشوع و تسلیم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای کسی که حیات طیبه دارد، مرگ معنی ندارد؛ گفت: علمی که خشیت از خدا را در وجود انسان پدید می‌آورد، مقدمه قدرت و ولایت بر عالم هستی است و حضرت معصومه(س) این‌گونه بودند.

وی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) مهاجرت حضرت معصومه(س) و وفاتشان در قم را خبر داده بودند، افزود: حضرت معصومه(س) تمام سختی‌های مهاجرت و حوادثی که برایشان اتفاق افتاد را، با علم به مقصد انتخاب کردند و قبول کرده بودند که در این مسیر قدم بگذارند.

صدیقی بابیان اینکه حضرت معصومه(س) می‌دانستند که قرار است در قم از دنیا بروند و به خاک سپرده شوند، گفت: ایشان ماموریت داشتند که قم را «قم» کنند و این‌جا حوزه علمیه تشکیل شود و با باز شدن درب علم، درب جهاد هم باز شود.

وی با بیان اینکه کسی که حضرت معصومه(س) را با «معرفت» زیارت کند به دریای توحید وصل شده است، گفت: افرادی که با معرفت حضرت(س) را زیارت کنند، حضرت معصومه(س) به آن‌ها سند بهشت را می‌دهند و در بهشت مالک خواهند بود؛ زیرا در زیارتنامه ایشان عبارت «فله الجنه» آمده، یعنی بهشت برای اوست و این فرق دارد با این عبارت که بگویند؛ وارد بهشت می‌شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.