• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

سرلشکر سلامی: ‌ایران است که آمریکا را مدیریت می‌کند/ آمریکا دیگر “قدرت، ‌‌نفوذ و تسلط سیاسی” ۴۳ سال پیش را ندارد

  • کد خبر : 2835
  • 23 نوامبر 2021 - 16:06
سرلشکر سلامی: ‌ایران است که آمریکا را مدیریت می‌کند/ آمریکا دیگر “قدرت، ‌‌نفوذ و تسلط سیاسی” ۴۳ سال پیش را ندارد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی‌ فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه همایش حوزه‌های بسیج دانشجویی ۲۱۰ دانشگاه برتر کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: بسیج تفکری دینی و اسلامی است، ساختاری است که شاکله جهاد و سعادت این جامعه را در خود متبلور می‌سازد. بسیج یک تشکل بدون قطب، بی‌انتها، بی‌کرانه […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی‌ فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه همایش حوزه‌های بسیج دانشجویی ۲۱۰ دانشگاه برتر کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: بسیج تفکری دینی و اسلامی است، ساختاری است که شاکله جهاد و سعادت این جامعه را در خود متبلور می‌سازد. بسیج یک تشکل بدون قطب، بی‌انتها، بی‌کرانه با خاصیت نهایت‌ناپذیری است.

وی افزود: هندسه فکری انقلاب در عرض و طول سیال این حقیقت عظمی می‌درخشد، بی‌مرز است، بسیج بی‌حصار است در افقی پهناور حرکت می‌کند، همانند خورشید به همه اهل‌زمین گرما‌بخش است به همه نور می‌افشاند همانند قطرات طراوت‌بخش باران بر تن همگان می‌بارد.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: این چنین تشکلی در هیچ نقطه‌ای از عالم وجود ندارد، شاید  تکرار‌ناپذیر به‌دلیل موقعیت خاص انقلاب فقط متعلق به این حالت از تفکر و اندیشه است. میدان رشد آن سرزمین انقلاب است. در سرزمین انقلاب این شجره رشد می‌کند و ثمر می‌دهد و این یک واقعیت مسلم است که ما در طول این چهل و سه سال انقلاب که بنده حقیر و بخشی از دوستانی که در این جمع حضور دارند این توفیق را داشته‌ایم که نظاره‌گر تمام حوادث تلخ و شیرین و همه فرازونشیب‌های این سال‌های پرحماسه و پرحادثه بوده باشیم و با نقش‌آفرینی‌های بسیج آشنا شده باشیم و آن را از نزدیک در میدان دیده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما از تاریخ تاریکی متولد شده‌ایم از تاریخی که سیطره استعمار و استبداد ۱۰ها سال و ۱۰۰ها سال بر این سرزمین، انجماد فکری ایجاد کرده بود یعنی یک ملت در جمود فکری در انجماد اندیشه در یخبندان آگاهی، در تیرگی جهل، در ظلمت جهالت مدرن زندگی می‌کردند ما این حالتی داشتیم به‌خصوص در آن سال‌های مبتنی بر انقلاب که اندیشه غرب به‌تدریج در حال تبیین شدن به یک مدل در کشور ما می‌شد و هویت ملی و هویت اسلامی و دینی  این ملت را غارت می‌کرد و اجازه تفکر پیرامون سرنوشت خود را نمی‌داد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: ساختن سرنوشت در یک جامعه زمانی اتفاق می‌افتد که رهبران یک جامعه منشأ تولید تفکر برای اداره آن باشند یعنی جایی که تفکر استراتژیک ـ به‌تعبیر امروزی تفکر راهبردی ـ وجود داشته باشد ملت بر سرنوشت خود حاکم است.

وی اضافه کرد: در دوران حاکمیت طاغوت این ملت از سطح تفکر راهبردی محروم بود به ما حداکثر ارتفاعی که در اندیشه می‌دادند عملیات بود، شما وقتی سطوح مدیریت را می‌خوانید سه سطح تاکتیکی، راهبردی و عملیاتی می‌بینید.

سرلشکر سلامی بیان داشت: سطح تاکتیکی فیزیکی‌ترین نوع تفکر است  که به اجرای اندیشه‌ها می‌پردازد، سطح استراتژیک عالی‌ترین سطح تفکر است که اولویت‌ها و سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های اساسی را تعیین می‌کند و به تعیین هدف‌های اساسی می‌پردازد و مسیر و طریق دستیابی به هدف‌ها را با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود ممکن می‌سازد. یک سطح واسطه‌ای وجود دارد که اندیشه سطح استراتژیک را دریافت می‌کند و آن را به سطح تاکتیکی ترجمه می‌کند و به آن سطح واسطه و عملیاتی می‌گویند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مدیریت سیاسی ما و هم در مدیریت اقتصادی و فرهنگی و هم در ابلاغات و فعل و انفعالات نظامی و امنیتی این سطوح تعریف شده است. تقریباً در همه عالم نیز این تقسیم‌بندی به تفکیکی سطوح وجود دارد. چون شما اهل اندیشه هستید محمل آگاهی هستید، معیار و میزان فکر برتر در جامعه هستید، اندیشه‌ورزی می‌کنید با فضای استبداد سروکار دارید، این مباحث مهم است.

وی افزود: ایران فاقد سطح استراتژیک تفکر بود و این حالتی که دشمن تحت این عنوان “جداسازی بین ذهن و جسم” ایجاد می‌کند تا با استفاده از ذهن منفصل در نقطه دوردست تحرکات فیزیکی  یک جامعه را در کنترل بگیرد این دقیقاً در دوران قبل از انقلاب واقعیت داشت، یعنی ذهن متصل ایرانی به جسم ایرانی متصل نبود به‌تعبیری این تفکر بای‌پس می‌شد از نقطه‌ مبدأ که غرب بود اندیشه سرنوشت برای ایران شکل می‌گرفت و ایرانی‌ها کارگزار تفکری بودند که غربی‌ها قوه آن بودند.

وی ابراز داشت: در چنین فضایی زندگی می‌کردیم، یعنی ما بخشی از نقشه جغرافیای سیاسی غرب بودیم، یک ایالت منفصل اما در جغرافیای سیاسی غرب توصیف می‌شدیم یعنی استقلال سیاسی وجود نداشت، استقلال سیاسی یعنی اینکه یک کشور نباید برای خود تعیین خط‌مشی و تعیین موقعیت در دستگاه مختصات بین‌المللی کند، نه اینکه وضعیت او را در دستگاه مختصات جهانی، قدرت دیگری تعیین کند، مسیر حقیقت او را قدرت دیگری بسازد یعنی اگر کشوری در میدان جاذبه مرکزی قدرت دیگری قرار گرفت و تحت تأثیر جاذبه سیاسی او عمل کرد این فاقد استقلال سیاسی است. کشوری که استقلال سیاسی ندارد فاقد استقلال فرهنگی، اقتصادی، علمی، امنیتی و دفاعی است و ما این‌گونه بودیم، ما بخشی از سیاست ستون‌های دوگانه آمریکا در منطقه بودیم تحت عنوان “دکترین ستون‌های دوگانه” یا دکترین لولاهای دوگانه‌، این دو که پاشنه سیاست‌های آمریکا را شکل می‌داد ایران و عربستان سعودی بودند، اما عربستان سعودی آن زمان قدرت قابل‌توجهی نبود کما اینکه امروز هم نیست.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران بود که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، وسعت و قدرت اقتصادی می‌توانست به‌عنوان یک ناقل منطقه‌ای‌ برای پیشبرد سیاست‌های آمریکا عمل کند این بهترین لقبی بود که به ایران می‌دادند همانند لقبی که در جنگ جهانی به ایران دادند تحت عنوان “پل پیروزی”، یعنی ارتش‌های متحدین و متفقین از آن می‌گذشتند و آن زمان این‌گونه بود.

وی اذعان داشت: ایران بزرگ که صاحب قدمت و تمدن در جهان بود تبدیل شده بود به پل پیروزی، به ستون برای سیاست‌های آمریکا، این‌گونه بود، و یک بعثت همان‌گونه که بعثت اولیه اسلام از آن دوران تیره جاهلیت اولی سر برآورد و قیام آزادی، هویت، کرامت و عدالت سرداد و اسلام آمد تا غل و زنجیر اسارت را از دست و پای این بشر باز کند، اجتناب از طاغوت را به انسان بیاموزد و اندیشه خدا را به او یاد بدهد به همان شکل اسلام در فضای انقلاب اسلامی آمد تا این بار جهالت مدرن و ضلالت مدرن را از بین ببرد و وادی نور را برای بشریت باز کند و  این قدرت‌های شیطانی را از سیطره بر مسلمانان دور کند.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: انقلاب آمد تا  اندیشه دینی را به یک مدل و الگویی از حکومت تبدیل کند و نظام اسلامی مدل نقش دین در اداره جامعه بود و این بدین معناست که دیگر ایران و بعد با صدور ارزش‌های انقلاب، مسلمانان دیگر سرزمینشان تحت سیطره قدرت‌های بزرگ قرار نخواهد گرفت. اساس جنگ دشمن با ما از روز تولد انقلاب تا به امروز جلوگیری از شکل‌گیری یک مدل موفق براساس اندیشه اسلامی بود و این جنگ برای همین است چرا که وقتی یک اندیشه به مدل تبدیل می‌شود اثبات می‌شود و قابلیت تکثیر پیدا می‌کند، سرزمین‌های وسیعی را تحت سیطره خود می‌گیرد و تکرار می‌شود، تولید مثل می‌کند و مثل خود را تولید می‌کند و از اول تا امروز این‌گونه بود و این ۴۳ سال سرشار از تاریخ یک جنگ جهانی پیوسته بلاانقطاع بوده است. هیچ لحظه‌ای در این ۴۳ سال نیست که ما با دشمنان یا در فضای واقعی و یا در محیط ذهن و روح درگیر نباشیم، ‌دیروز نظریات غربی را نسبت به انقلاب می‌خواندم یکی از نظریه‌پردازان قدرتمند غربی می‌گفت: “انقلاب اسلامی ایران روح جدیدی بود برای جهان بی‌روح”، این واکنشی که نظام جهانی، نظام سلطه و نظام استکبار از خود نشان داد، خارج شدن از پوسته سلب حاکمیت امپراطوری‌ها در دوره تولد انقلاب بود که قدرت‌های بزرگ در اوج شکوه خود بودند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی که امروز می‌بینید با آمریکای اول انقلاب زمین تا آسمان فاصله دارد آن زمان ۴۰درصد اقتصاد جهان و ثروت جهان دست او بود با قدرت نظامی بی‌سابقه و نفوذ و تسلط سیاسی فوق‌العاده، قدرتی که توانست در ۴۵ سال رقابت شوروی را از صحنه سیاسی خارج کند، بمب‌های هسته‌ای او در ناگازاکی و هیروشیما منفجر شده بود و تمام اروپای غربی تحت سیطره سیاسی او بود. تمام موقعیت‌های استراتژیک جهان دست او بود و بر تمام نهادهای سیاسی مسلط بود امروز این تسلط وجود دارد اما با ارتفاعی کمتر؛ آمریکای امروز از آمریکای ۴۳ سال پیش بسیار ضعیف‌تر است و در موقعیت نسبی ما و او این ناهم‌ترازی به‌تدریج در حال تبدیل شدن به هم‌ترازی است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.