• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

حکم صادرشده علیه ایران در یک پرونده به ادعای پولشویی در بحرین تأیید شد

  • کد خبر : 2219
  • 01 نوامبر 2021 - 18:35
حکم صادرشده علیه ایران در یک پرونده به ادعای پولشویی در بحرین تأیید شد

دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم دادگاه عالی کیفری این کشور در پرونده‌ای که ادعا شده بزرگترینپولشویی در تاریخ بحرین است را علیه بانک مرکزی ایران و چند بانک ایرانی دیگر عیناً تأییدکرده است. خبرگزاری رسمی بحرین روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ به‌نقل از وائل بوعلاوی، جانشین دادستانبحرین، با اعلام این خبر افزود که دادگاه تجدیدنظر حکم […]

دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم دادگاه عالی کیفری این کشور در پرونده‌ای که ادعا شده بزرگترینپولشویی در تاریخ بحرین است را علیه بانک مرکزی ایران و چند بانک ایرانی دیگر عیناً تأییدکرده است.

خبرگزاری رسمی بحرین روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ به‌نقل از وائل بوعلاوی، جانشین دادستانبحرین، با اعلام این خبر افزود که دادگاه تجدیدنظر حکم بدوی ۱۰ سال حبس علیه پنج نفر ازمقامات بانک المستقبل و حکم متهم ششم این پرونده به پنج سال زندان را تأیید کرد.

بر اساس این گزارشٰٰ پرداخت یک میلیون دینار بحرینی توسط متهمان و پرداخت همین مبلغتوسط بانک مرکزی ایران و دیگر بانک‌های درگیر در این پولشویی نیز که پیشتر صادر شده بود،در دادگاه تجدیدنظر بحرین تأیید شد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران طرح این پرونده پولشویی ۱.۳ میلیاردی دلاری را«مبتنی بر انگیزه‌های سیاسی و فاقد هرگونه ارزش حقوقی» خوانده است.

پیشتر، دهم مرداد و پس از آن‌که حکم دادگاه عالی بحرین صادر شد، سعید خطیب‌زاده،سخنگوی وزارت خارجه ایران اتهام پول‌شویی را «واهی» خوانده و تأکید کرده بود که«جمهوری اسلامی قویاً اقدمات نسبت داده‌شده به بانک مرکزی و بانک‌های ایرانی در بحرین رارد می‌کند».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.