• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

ترور الکاظمی نخست وزیر عراق با حمله پهپادی ناکام ماند!

  • کد خبر : 2360
  • 07 نوامبر 2021 - 10:45
ترور الکاظمی نخست وزیر عراق با حمله پهپادی ناکام ماند!

رسانه‌های دولتی عراق از حمله پهپادی به محل اقامت “مصطفی الکاظمی” نخست وزیر عراق خبر دادند. در پی این حمله گفته می‌شود یک پهپاد انتحاری قصد ترور مصطفی الکاظمی را داشته که پس از برخورد با ساختمان محل اقامت وی خساراتی را به وجود آورده است. همچنین گفته می‌شود ۶ نفر از اعضای تیم حفاظت […]

رسانه‌های دولتی عراق از حمله پهپادی به محل اقامت “مصطفی الکاظمی” نخست وزیر عراق خبر دادند.

در پی این حمله گفته می‌شود یک پهپاد انتحاری قصد ترور مصطفی الکاظمی را داشته که پس از برخورد با ساختمان محل اقامت وی خساراتی را به وجود آورده است. همچنین گفته می‌شود ۶ نفر از اعضای تیم حفاظت الکاظمی زخمی شده‌اند. پس از این واقعه، الکاظمی با انتشار پیامی توییتری از سلامتی خود خبر داده و به طور ضمنی گروه‌های مقاومت عراق را متهم به انجام این حمله کرده است. الکاظمی در این پیام نوشته است: «من فدایی عراق و مردم آن بوده و هستم. موشک‌های خیانت، مومنان را مایوس نمی‌کند و در اراده و پایداری نیروهای امنیتی ما در ایجاد امنیت مردم، برپایی حق و قانون خللی ایجاد نخواهد کرد. الحمدلله من خوب هستم و در بین مردمم قرار دارم. به خاطر عراق همه را به آرامش و خویشتنداری دعوت می‌کنم.»

⬅️مقتدی صدر در توییتی به هدف قرارگرفتن خانه مصطفی الکاظمی واکنش نشان داده و  نوشت: اقدام تروریستی که مقام عالی کشور را هدف قرار داده، درواقع هدف قراردادن عراق و ملت آن بازگشت به حالت اغتشاش که قدرت های بی دولت بر آن تسلط خواهند داشت .

تا عراق وابسته به دخالت های خارجی از این سو و آن سو بماند. 

صدر در این توییت بر نقش ارتش و نیروهای امنیتی عراق برای به دست گرفتن زمام امور تاکید کرده است.

⬅️منابع دولتی به  الجزیره گزارش دادند الکاظمی هنگام حمله پهپاد حامل مواد منفجره در منزلش بود. 

⬅️ وزارت کشور عراق : حمله به منزل نخست وزیر با سه پهپاد مسلح صورت گرفت که دو پهپاد ساقط شد و یک پهپاد به منزل الکاظمی اصابت کرد.

⬅️مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز صبح (یکشنبه) پس از عملیات ترور نافرجام علیه وی، در سخنانی اعلام کرد که حملات بزدلانه موشکی و پهپادی کمکی به حل مشکلات کشور نخواهد کرد و از مردم کشورش خواست تا در مقابل حوادث خویشتندار باشند.

وی پس از این عملیات تروریستی در یک سخنرانی که از تلویزیون عراق پخش شد، اینگونه حملات که با موشک و پهپاد در کشورش صورت می گیرد را بزدلانه خواند و خواهان حفظ وحدت از سوی مردم عراق شد.

الکاظمی در این سخنرانی ضبط شده، تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق برای حفظ ثبات و امنیت کشور تلاش می کنند. وی دستیابی به امنیت و ثبات در کشورش را تنها با احترام گذاشتن به نهادهای حکومتی میسر دانست.

نخست وزیر عراق همچنین از گروهها و جناحهای سیاسی کشورش خواست که اختلافات خود را از طریق گفت وگوهای سازنده حل و فصل کنند و آنان را از دست زدن به اعمال خشونت آمیز بر حذر داشت.

 

برهم صالح، رئیس جمهور عراق: حمله تروریستی که نخست وزیر را هدف قرار داد، تجاوزی خطرناک و جنایتی فجیع علیه عراق است و نیازمند وحدت موضع در مقابله با مردان شروری است که امنیت این کشور و امنیت مردم آن را تعقیب می کنند. ما نمی‌توانیم بپذیریم که عراق به هرج و مرج و کودتا علیه نظام قانون اساسی خود کشیده شود.

 

⬅️برهم صالح، رئیس جمهور عراق:

حمله تروریستی که نخست وزیر را هدف قرار داد، تجاوزی خطرناک و جنایتی فجیع علیه عراق است و نیازمند وحدت موضع در مقابله با مردان شروری است که امنیت این کشور و امنیت مردم آن را تعقیب می کنند. ما نمی‌توانیم بپذیریم که عراق به هرج و مرج و کودتا علیه نظام قانون اساسی خود کشیده شود.

⬅️سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، نیز با انتشار بیانیه‌ای تلاش برای ترور نخست‌وزیر را تقبیح و محکوم کرد و افزود که این اقدام می‌تواند به بحرانی شدن مواضع و به خطر افتادن اقتدار حکومت و آسیب دیدن وجهه عراق در برابر افکار عمومی بینجامد.

⬅️نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در واکنش به تلاش برای ترور نخست‌وزیر این کشور آن را تحولی پرمخاطره و تهدیدکننده امنیت و ثبات کشور خواند.

⬅️قیس خزعلی: ما قبلاً درباره حمله به الخضراء و متهم‌کردن مقاومت هشدار داده بودیم

«قیس خزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق خواستار شناسایی و برخورد با عاملان حمله و سوءقصد به جان نخست وزیر این کشور شد.

شبکه العهد عراق امروز یکشنبه به نقل از دفتر این جنبش گزارش داد که خزعلی طی بیانیه‌ای خواستار تحقیق و تفحص درباره انفجار در منزل نخست وزیر عراق شد.

وی گفت: بهتر است که کمیته‌ای فنی و متخصص و مورد اعتماد به‌منظور اطمینان از عامل این انفجار و جزئیات آن، تحقیق کند.»

او گفت: «اگر این انفجار تصادفی یا چیزی شبیه این نباشد و حمله، حمله واقعی باشد ما این اقدام را با صراحت محکوم می‌‌کنیم.»

او با بیان اینکه «باید با جدیت عاملان این عملیات را شناسایی و بر اساس قانون محاکمه کرد»، اظهار داشت: «این عملیات، تلاشی برای برهم زدن بازی و شرایط، آن هم یک روز بعد از جنایت کشتار تظاهرات‌کنندگان و آتش‌زدن خیمه‌های آن‌هاست.»

وی گفت: «ما چند روز پیش درباره قصد برخی طرف‌های مرتبط با مقامات اطلاعاتی برای حمله به منطقه سبز و متهم کردن مقاومت به دست داشتن در این حمله هشدار داده بودیم.»

⬅️ایران ترور الکاظمی را محکوم کرد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن هدف قرار دادن نخست وزیر عراق، بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و آرامش در عراق تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن درخواست هوشیاری همگان نسبت به توطئه هایی که امنیت و پیشرفت عراق را هدف قرار داده است، این گونه حوادث را در راستای منافع طرف هایی دانست که طی ۱۸ سال گذشته به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و با ایجاد گروه‌های تروریستی و فتنه انگیزی، در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه ای خود بوده اند.

خطیب زاده با ابراز خرسندی از سلامتی آقای مصطفی الکاظمی، ابراز امیدواری نمود مردم، دولت و جریان های سیاسی عراق با اتحاد و همبستگی‌‌، موجبات توسعه و شکوفایی عراق را فراهم سازند.

⬆️ واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور به ترور الکاظمی

 

⬅️شورای امنیت ملی عراق:

‏“حملە بە منزل نخست وزیر کار گروەهای مسلح جنایتکاری میباشد کە قبلا هم بە دولت و نهادهای دولتی حملە کردەاند”

 

⬆️ خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ترور نخست وزیر عراق را مشکوک و قابل تأمل می‌خواند.

 

⬅️ تصاویر منزل نخست وزیر عراق پس از حمله تروریستی شب گذشته با سه فروند پهپاد انتحاری به این خانه ( بر روی هایپر لینک بزنید) IMG_2520 

 

⬅️ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حملە تروریستی بە منزل نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی را قویا محکوم کرد.

 

⬅️نخست‌وزیر بریتانیا، ترور ناموفق نخست‌وزیر عراق را به شدت محکوم کرد.

 

⬅️ کاخ سفید: جو بایدن دستور کمک به نیروهای امنیتی عراق در جریان تحقیق درباره حمله به اقامتگاه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور را صادر کرد.

 

⬆️الکاظمی، نخست وزیر⁦  ⁩ عراق: ما کسانی را که جنایت دیروز را مرتکب شدند تعقیب خواهیم کرد، آنها را به خوبی می شناسیم و افشایشان خواهیم کرد و دست عدالت به قاتلان شهید سرهنگ نبراس فرمان، افسر اطلاعات ملی عراق خواهد رسید.

⬆️ امشب خیابان‌های بغداد

⬅️دبیر کل سازمان ملل اقدام برای ترور نخست وزیر عراق را به شدت محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان این حمله شد.

⬅️رویترز مدعی شد: پهپادهایی که در حمله به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق استفاده شده‌اند، ساخت ایران هستند/ کتائب حزب‌الله و عصائب اهل در حملات نقش داشته‌اند

خبرگزاری رویترز ادعا کرده است که پهپادهایی که در حمله به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق استفاده شده‌اند، ساخت ایران بوده‌اند.

همچنین در گزارش این خبرگزاری به نقل از دو منبع امنیتی ادعا شده است که دو گروه شیعی کتائب حزب‌الله عراق و عصائب اهل حق در این حمله نقش داشته‌اند. یک منبع امنیتی دیگر اما گفته است که نقش کتائب حزب‌الله را می‌تواند تایید کند ولی نمی‌تواند نقش عصائب اهل حق را تایید کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.