• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

انتشار نخستین پیام صوتی نخست وزیر طالبان خطاب به مردم افغانستان

  • کد خبر : 2949
  • 28 نوامبر 2021 - 13:03
انتشار نخستین پیام صوتی نخست وزیر طالبان خطاب به مردم افغانستان

محمد حسن آخوند، نخست وزیر حکومت طالبان برای اولین بار با انتشار پیام صوتی از طریق تلویزیون ملی افغانستان که تحت کنترل طالبان است، خطاب به مردم افغانستان سخنرانی کرد. در پیامی نیم ساعته، آقای حسن آخوند مردم افغانستان و افراد طالبان را مخاطب مستقیم خود قرار داد. او خطاب به مردم افغانستان گفت: “طالبان […]

محمد حسن آخوند، نخست وزیر حکومت طالبان برای اولین بار با انتشار پیام صوتی از طریق تلویزیون ملی افغانستان که تحت کنترل طالبان است، خطاب به مردم افغانستان سخنرانی کرد. در پیامی نیم ساعته، آقای حسن آخوند مردم افغانستان و افراد طالبان را مخاطب مستقیم خود قرار داد.

او خطاب به مردم افغانستان گفت: “طالبان عامل بیکاری و وضعیت بد اقتصادی افغانستان نیست، تمام این مشکلات میراث دولت پیشین این کشور است.”

نخست وزیر طالبان که به صورت کامل به زبان پشتو – یکی از دو زبان عمومی افغانستان- صحبت کرد، از مردم افغانستان خواست تا از حکومت طالبان حمایت کنند و تاکید کرد که طالبان به وعده‌های خود عمل کرده‌ است.

او پذیرفت که مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، اما گفت که “رزق مردم” را دولت طالبان وعده نکرده است، رزق از خداوند است، و خدا بندگانش را امتحان می‌کند.

او گفت: “در گذشته مردم جایی برای گذران روز و شب نداشتند اما اکنون فضایی حاکم شده که امنیت همه جا را فرا گرفته است.”

آقای حسن آخوند خطاب به افراد و نیروهای طالبان گفت: “از همه ملت و مجاهدین می‌خواهم که دوش به دوش در شکل‌گیری و پایداری این نظام اسلامی بایستند و برای آینده‌ بهتر تلاش کنند.” “ما شبانه روز برای حل مشکلات مردم بیش از توان انسانی خود تلاش می‌کنیم. کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلفی را برای هماهنگی امور تشکیل داده‌ایم که همگی در حال کار هستند.”

او تاکید کرد که “افرادی که وارد خانه‌های مردم می‌شوند مجاهد نیستند، دزدان مسلح هستند که لباس مجاهدین بر تن دارند و کارهای شیطانی می‌کنند.”

حسن اخوند گفت: “به تمام والیان، قومندانان و مسئولان قاطعانه امر می‌شود که دروازه‌های تان را به روی مردم باز کنید، وگر نه دروازه‌های رحمت خداوند به روی شما بسته می‌شود.”

تاکید بر فراگیر بودن دولت طالبان

نخست وزیر طالبان انتقادها در مورد ترکیب دولت طالبان را رد کرد. او مدعی شد که حکومت طالبان “فراگیر است” و حقوق همه اقشار تامین شده است.

نخست وزیر طالبان گفت: “تصمیم برای ادغام نظام باید توسط مردم گرفته شود.”

او این سوال را مطرح کرد که “آیا دولت قبلی سیستم فراگیر ایجاد کرده بود که در آن دو اداره در یک مکان کار می‌کردند و هر کدام حامیان خاص خود را داشتند؟” که ظاهرا اشاره به روند تقسیم قدرت میان محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و پسان، رئیس شورای عالی مصالحه ملی است.

او مدعی شد که “در نظام کنونی از هر ملت و قشری می‌تواند خود را ببیند.”

جامعه جهانی فراگیر بودن و حقوق زنان از جمله حق ادامه تحصیل دختران را پیش شرط به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان می‌دانند.نخست وزیر طالبان مدعی شد که “امارت اسلامی حقوق زنان را تامین کرده است.” و افزود که “تحصیل برای زنان و مردان واجب است. امیدواریم همه زنان به تحصیل دسترسی داشته باشند.”

۷۱ روز از بازگشایی مدارس/مکاتب در افغانستان گذشته است و در بیشتر ولایت‌ها، طالبان به دختران اجازه ادامه تحصیل بالاتر از کلاس ششم را نداده است.

اما، آقای حسن آخوند تاکید کرد که “امارت اسلامی به زنان حقوق، عزت و عفت داده است.”

پیام به همسایگان

نخست وزیر طالبان گفت که “ما قبلا به همسایگان خود گفته‌ایم و هنوز هم به آنها می‌گوییم که به شما آسیب نخواهیم رساند.”

او افزود که ما به بازسازی کشورمان فکر می‌کنیم.

و تاکید کرد که “ما سیاست مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر نداریم.”

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.