• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ادامه تنش در مرز لهستان و بلاروس؛ ورشو خواستار اقدام ناتو شد

  • کد خبر : 2581
  • 15 نوامبر 2021 - 10:31
ادامه تنش در مرز لهستان و بلاروس؛ ورشو خواستار اقدام ناتو شد

به گزارش مبین۲۴، به نقل از رویترز، «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان گفت که ناتو باید “گام های مشخصی” برای حل فاجعه مهاجران در مرز بلاروس بردارد. وی همچنین اضافه کرد که کشورش همراه با لیتوانی و لتونی می توانند در مورد ماده ۴ معاهده ائتلاف درخواست مشورت دهند. براساس ماده چهار، هر متحدی از […]

به گزارش مبین۲۴، به نقل از رویترز، «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان گفت که ناتو باید “گام های مشخصی” برای حل فاجعه مهاجران در مرز بلاروس بردارد. وی همچنین اضافه کرد که کشورش همراه با لیتوانی و لتونی می توانند در مورد ماده ۴ معاهده ائتلاف درخواست مشورت دهند.

براساس ماده چهار، هر متحدی از ناتو می‌تواند هر زمان که از نظرش تمامیت ارضی، استقلال سیاسی یا امنیت آن‌ مورد تهدید قرار گیرد، درخواست مشورت کند.

موراویتسکی که این سخنان را در گفت و گو با خبرگزاری دولتی لهستان بر زبان می آورد خاطرنشان کرد: «برای ما تنها کافی نیست که نگرانی خود را علنی ابراز کنیم، اکنون ما گام های ملموس و تعهد کامل ناتو را خواستار هستیم».

در طول چندین روز گذشته هزاران نفر از پناهجویان به امید عبور از اتحادیه اروپا به بلاروس سفر کرده و در مرز این کشور با لهستان در شرایط سرما و یخبندان گرفتار شده اند.

اتحادیه اروپا مینسک را متهم می کند که این فاجعه را سازماندهی کرده است تا به دلیل تحریم ها، بر اتحادیه اروپا فشار وارد کند، اما بلاروس بارها این موضوع را رد کرده است. همزمان برخی کشورهای منطقه هم هشدار داده اند که این بن‌بست ممکن است مستقیما به دخالت ارتش ختم شود.

همزمان گزارش ها حاکی از ان است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده که روسیه آماده کمک برای حل این فاجعه است.

موراویتسکی هم توصیه کرده که رهبران اتحادیه اروپا روی تحریم‌های اضافی در مخالفت با بلاروس و بستن کامل مرزها تمرکز کنند و اتحادیه باید بودجه دیوار مرزی با بلاروس را تامین کند.

گفته می شود اتحادیه اروپا امروز دوشنبه تحریم‌ها علیه بلاروس را افزایش خواهد داد تا راه‌های هوایی و تجارت مسافرتی را که در حمل و نقل مهاجران دخیل است، در بر بگیرد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.