• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ابراز نگرانی سازمان ملل و آمریکا از وضعیت تنیس‌باز «گمشده» در چین

  • کد خبر : 2765
  • 20 نوامبر 2021 - 17:34
ابراز نگرانی سازمان ملل و آمریکا از وضعیت تنیس‌باز «گمشده» در چین

سازمان ملل و ایالات متحده روز جمعه از وضعیت نامشخص پِنگ شوآیی، تنیس‌باز زن چینی، که گفته می‌شود «گم شده» است ابراز نگرانی شدید کردند. پنگ شوآیی، قهرمان تنیس دونفره جهان، نزدیک به سه هفته پیش در یک شبکه اجتماعی چینی یکی از مقامات عالی‌رتبه حزب کمونیست چین را به تعرض جنسی و تجاوز متهم […]

سازمان ملل و ایالات متحده روز جمعه از وضعیت نامشخص پِنگ شوآیی، تنیس‌باز زن چینی، که گفته می‌شود «گم شده» است ابراز نگرانی شدید کردند.

پنگ شوآیی، قهرمان تنیس دونفره جهان، نزدیک به سه هفته پیش در یک شبکه اجتماعی چینی یکی از مقامات عالی‌رتبه حزب کمونیست چین را به تعرض جنسی و تجاوز متهم کرد.

در حالی که مقامات حکومتی در چین هنوز هیچ واکنشی به این اتهام از سوی او نداشته‌اند، نوشته خانم پنگ در این شبکه بلافاصله حذف شد و حرف زدن و نوشتن از او در فضای مجازی چین در هفته‌های گذشته غیرممکن شده است.

در همین حال کسی هم از این تنیس‌باز هیچ خبری ندارد،‌ مسئله‌ای که باعث شده در روزهای گذشته ستارگان دنیای تنیس جهان از جمله سرنا ویلیامز و نوواک جوکوویچ به آن واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کنند.

انجمن تنیس زنان جهان نیز هفته گذشته تهدید کرد که در صورت بی‌خبر ماندن از خانم پنگ شوآیی دیگر مسابقه‌ای در کشور چین برگزار نخواهد کرد.

شاید همین واکنش‌ها باعث شده است که، به گزارش خبرگزاری رویترز، سردبیر یک روزنامه چینی نزدیک به حکومت بامداد شنبه خبر از پیدا شدن عن‌قریب او بدهد.

سردبیر روزنامه گلوبال تایمز روز شنبه در توییتی نوشت که این تنیس‌باز «آزادانه» در خانه خود مانده و «به‌زودی» در انظار ظاهر خواهد شد.

این نخستین بار نیست که فردی از میان هنرمندان، سلبریتی‌ها و ورزشکاران چینی در پی یک انتقاد یا افشای مسئله‌ای حساس «ناپدید» شده و بعد دوباره در انظار ظاهر شده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.