• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

آژانس: ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده با درجات بالا را افزایش داده است

  • کد خبر : 2665
  • 17 نوامبر 2021 - 16:54
آژانس: ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده با درجات بالا را افزایش داده است

به گزارش مبین۲۴، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود که روز چهارشنبه ۲۶ آبان منتشر شده، اعلام کرد که ایران ذخایر اورانیوم بسیار غنی‌شده خود را افزایش داده و با این کار، تعهدات خود را در چارچوب توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ نقض کرده است. طبق گزارش سه‌ماهه محرمانه آژانس که توسط خبرگزاری فرانسه رؤیت شده، […]

به گزارش مبین۲۴، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود که روز چهارشنبه ۲۶ آبان منتشر شده، اعلام کرد که ایران ذخایر اورانیوم بسیار غنی‌شده خود را افزایش داده و با این کار، تعهدات خود را در چارچوب توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ نقض کرده است.

طبق گزارش سه‌ماهه محرمانه آژانس که توسط خبرگزاری فرانسه رؤیت شده، برآورد می‌شود ذخایر یادشده در ایران تا ۶ نوامبر، ۲۴۸۹.۷ کیلوگرم بوده که چندین برابر بیش از حد تعیین شده در توافقنامه سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی است.

در این گزارش آمده است که این مقدار در حال حاضر شامل ۱۱۳.۸ کیلوگرم از اورانیوم غنی‌شده تا ۲۰ درصد است. این در حالی است که این میزان در ماه سپتامبر ۸۴.۳ کیلوگرم بود.

به نوشته این گزارش، میزان اورانیومی که ایران تا ۶۰ درصد غنی کرده نیز اکنون ۱۷.۷ کیلوگرم است که پیش از این تنها ۱۰ کیلوگرم بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود نوشته است: «مدیر کل آژانس به‌طور قاطع این نظریه را که دوربین‌های آژانس در کمک به هر شخص ثالثی برای حمله به مجتمع تسای کرج نقش داشته، رد می‌کند».

در این گزارش با اشاره به ساختمان مجتمع تسا در کرج آمده است که «ایران به آژانس گفته است مقامات امنیتی و قضایی ایران در حال بررسی هستند که آیا تروریست‌ها از دوربین‌های آژانس برای حمله به مجتمع استفاده کرده‌اند یا خیر».

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.