• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

آمریکا مدعی شد: در صورت سوءاستفاده ایران از مذاکرات، فشارها افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 2953
  • 28 نوامبر 2021 - 17:53
آمریکا مدعی شد: در صورت سوءاستفاده ایران از مذاکرات، فشارها افزایش می‌یابد

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد که اگر ایران سعی کند از مذاکرات هسته ای در وین در ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه) به عنوان پوششی برای تسریع برنامه هسته ای خود سوءاستفاده کند، ایالات متحده و شرکای این کشور، ایران را تحت فشار قرار خواهند داد. فرستاده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا […]

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد که اگر ایران سعی کند از مذاکرات هسته ای در وین در ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه) به عنوان پوششی برای تسریع برنامه هسته ای خود سوءاستفاده کند، ایالات متحده و شرکای این کشور، ایران را تحت فشار قرار خواهند داد.

فرستاده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در امور ایران بامداد یکشنبه در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی ساوندز» تهدید کرد که اگر ایران فکر می‌کند که این بار می‌تواند فشار بیشتری بیاورد و سپس بازگردد و بگوید که آنها امتیازات بهتری می‌خواهند، این دیگر کارساز نخواهد بود. ما و شرکایمان این کار را انجام نخواهیم داد.

مالی که ریاست هیئت مذاکره کننده آمریکایی را برعهده دارد، ادعا کرد: «اگر این رویکرد ایران است که سعی کند از مذاکرات به عنوان پوششی برای تسریع برنامه هسته ای خود استفاده کند و همان‌طور که گفتم، اگر در مذاکرات تعلل کند، ما مجبور خواهیم شد به گونه ای پاسخ دهیم که ترجیح ما نیست». مالی مدعی شد، «در این صورت کسی نباید از افزایش فشار بر ایران متعجب شود».

وی در عین حال ادعا کرد: «امیدواریم که به آنجا نرسیم اما اگر به آن نقطه رسیدیم، فشار باید افزایش یابد تا به ایران این پیام منتقل شود که گزینه ای که انتخاب می‌کند، اشتباه است. اینکه یک مسیر متفاوت برای ایران وجود دارد اما این مسیر به صورت نامحدود باز نیست زیرا برنامه هسته ای ایران ماهیت توافق مورد مذاکره (برجام) را در معرض خطر قرار می‌دهد».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.