• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

آخرین تحولات قفقاز/ وزارتخانه‌های دفاع آذربایجان و ارمنستان آمار تلفات خود را اعلام کردند

  • کد خبر : 2661
  • 17 نوامبر 2021 - 15:44
آخرین تحولات قفقاز/ وزارتخانه‌های دفاع آذربایجان و ارمنستان آمار تلفات خود را اعلام کردند

به گزارش مبین۲۴، در پی تبادل آتش سنگین روز گذشته بین آذربایجان و ارمنستان در نقطه صفر مرزی و آتش‌بس شب گذشته، وزارتخانه‌های دفاع آذربایجان و ارمنستان طی اطلاعیه‌های جداگانه آمار تلفات خود را اعلام کردند. وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد، در جریان درگیری‌های روز ۲۵ آبان، که در نتیجه حملات نیروهای نظامی ارمنستان صورت […]

به گزارش مبین۲۴، در پی تبادل آتش سنگین روز گذشته بین آذربایجان و ارمنستان در نقطه صفر مرزی و آتش‌بس شب گذشته، وزارتخانه‌های دفاع آذربایجان و ارمنستان طی اطلاعیه‌های جداگانه آمار تلفات خود را اعلام کردند.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد، در جریان درگیری‌های روز ۲۵ آبان، که در نتیجه حملات نیروهای نظامی ارمنستان صورت گرفت، ۷ نظامی آذربایجان شهید شدند.

این بیانیه می‌افزاید سربازان شهید شده آذربایجان در این نبردها به شرح زیر است:

– ستوان نفتعلی‌اف امید عروج اوغلو؛

– استوار جباروف اورخان حاتم اوغلو;

– گروهبان علی اف ناطق یوسف اوغلو؛

– سرباز آغایف الچین معرفت‌اوغلو;

– سرباز علیزاده المین سمیر اوغلو;

– سرباز علی اف الچین رامیل اوغلو؛

– سرباز خلیلوف مراد غالب اوغلو.

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه خود ضمن تسلیت به خانواده های سربازان شهید می‌افزاید در این درگیری ۱۰ نیروی نظامی نیز زخمی شدند.

همچنین  وزارت دفاع ارمنستان در خصوص تلفات وارده به ارتش این کشور در جریان نبرد روز ۲۵ آبان در مسیر لاچین-کلبجر (کوه های کلیسالی) در مرز آذربایجان، بیانیه ای رسمی صادر کرد.

بر اساس این گزارش، تا صبح ۲۶ آبان ماه یک سرباز کشته و ۱۳ تن دیگر به اسارت نیروهای آذربایجان درآمدند. همچنین از سرنوشت ۲۴ نظامی ارمنی اطلاعی در دست نیست. همچنین در نتیجه درگیری دو پاسگاه ارمنستان به کنترل ارتش آذربایجان درآمد.

گفته می شود که مذاکرات با میانجیگری طرف روسی بر سر “حل و فصل اوضاع و بازگشت سربازان اسیر” در جریان است.

آذربایجان: متأسفانه همچنان شاهد اظهارات بدخواهانه ارمنستان هستیم

همچنین به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، جیحون بایراموف، وزیر خارجه آذربایجان به خبرگزاری آناتولی گفت: «آنها می بینند و خواهند دید که سیاست تهاجمی ارمنستان و ادعای ارضی علیه کشورهای همسایه چه فاجعه های بزرگی برای آنها به بار آورده است. من مطمئن هستم که آنها نتیجه گیری درستی خواهند کرد تا این اتفاق در آینده تکرار نشود.”

جیحون بایراموف گفت: «چگونگی واکنش ارمنستان به این پیام‌ها با هدف تضمین صلح و ثبات، مسیری که انتخاب می‌کند، کاملاً به دولت ارمنستان بستگی دارد که اکنون مسئول آن است. امیدواریم این انتخاب درست باشد. متأسفانه همچنان شاهد اظهارات بدخواهانه ارمنستان هستیم، اظهاراتی درباره مطالبات ارضی می شنویم. اینها اظهارات بسیار خطرناکی است. ما از سیاستمداران ارمنستان می خواهیم که هوشمندانه تر و مسئولانه تر عمل کنند. اگر ارمنستان بر اساس قوانین بین المللی عمل نکند، اگر احساس کنیم اقدام خطرناکی علیه آذربایجان انجام داده است، بدون تردید پاسخ لازم را خواهیم داد. انتخاب ما روشن است: تضمین صلح و امنیت در منطقه.»

جیحون بایراموف با تاکید بر اینکه با وجود گذشت ۳۰ سال از استقلال دو کشور، مشخص نشدن مرزهای دو کشور طبیعی نیست، گفت: «دلایل این امر روشن است. ارمنستان سال هاست که سیاست تهاجمی را در پیش گرفته است.»

ارمنستان: خواستار کمک نظامی روسیه در برابر تجاوزگری باکو هستیم

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان هم گفته ایروان از مسکو توقع کمک نظامی برای مقابله با «تجاوزگری» جمهوری آذربایجان را دارد.

وزیر خارجه ارمنستان همچنین گفت: رفتار باکو نتیجه این واقعیت است که جامعه بین‌المللی واکنش مناسبی نسبت به استفاده از زور توسط جمهوری آذربایجان در جریان تجاوزات این کشور به قره‌باغ کوهستانی نشان ندادند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.