• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
4

مقامات آمریکایی می‌گویند ایران دو هفته پیش یک نفتکش ویتنامی را توقیف کرد

  • کد خبر : 2249
  • 03 نوامبر 2021 - 19:57
مقامات آمریکایی می‌گویند ایران دو هفته پیش یک نفتکش ویتنامی را توقیف کرد

به گزارش مبین۲۴، دو مقام آمریکایی روز چهارشنبه ۱۲ آبان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که ایران حدود دو هفته پیش، یک نفتکش با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرده و این کشتی همچنان در نزدیکی بندرعباس در توقیف است. به گفته یکی از این مقامات، نیروهای سپاه پاسداران روز ۲۴ اکتبر (دوم آبان) […]

به گزارش مبین۲۴،

دو مقام آمریکایی روز چهارشنبه ۱۲ آبان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که ایران حدود دو هفته پیش، یک نفتکش با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرده و این کشتی همچنان در نزدیکی بندرعباس در توقیف است.

به گفته یکی از این مقامات، نیروهای سپاه پاسداران روز ۲۴ اکتبر (دوم آبان) با «تهدید اسلحه» کنترل نفتکش موسوم به «ام‌وی ساوتیس» (MV Southys) را به دست گرفتند.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی عملیات توقیف این نفتکش را زیر نظر داشتند، اما در نهایت با رفتن آن به آب‌های ایران، اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که دو مقام آمریکایی به شرط محفوظ ماندن نام‌شان این اطلاعات را در اختیار این خبرگزاری قرار داده‌اند. منابع رسمی تا پیش از این به دلیل تداوم تلاش‌ها برای بازگرداندن ایران به میز مذاکرات هسته‌ای در وین، از انتشار این خبر خودداری کرده بودند.

این مقامات پس از آن‌که تلویزیون حکومتی ایران اوایل روز چهارشنبه مجموعه‌ای از گزارش‌های را درباره «رویارویی» با نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه منتشر کرد، با آسوشیتدپرس صحبت کردند.

مقامات آمریکایی روایت رسانه‌های دولتی ایران از وقایع اخیر را رد کردند.

آسوشیتدپرس می‌گوید نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد به درخواست این خبرگزاریبرای اظهارنظر در این‌ زمینه پاسخی نداده است.

وضعیت و ترکیب خدمه نفتکش توقیف‌شده هنوز مشخص نیست. بررسی بانک اطلاعاتشرکت‌های کشتیرانی نشان می‌دهد آخرین مالک ثبت‌شده کشتی، یک شرکت حمل و نقل نفتاوپک با آدرس هانوی، پایتخت ویتنام، است. با این حال، شماره تلفن این شرکت موجود نیست.

به گزارش این خبرگزاری، هنوز انگیزه ایران از توقیف نفتکش ویتنامی مشخص نیست. مقاماتویتنامی هم تا لحظه تنظیم این گزارش پاسخی به پرسش‌های این خبرگزاری نداده‌اند.

علاوه‌بر این، تجزیه و تحلیل داده‌های ردیابی کشتی نشان می‌دهد که نفتکش ویتنامی تا روزسه‌شنبه ۱۱ آبان همچنان در نزدیکی بندرعباس بوده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.