• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
5

لابی‌بازها در کمین هلال احمر/ دولت و قوه قضائیه از مصوبه حرفه‌ای شورای عالی هلال احمر صیانت کنند

  • کد خبر : 2222
  • 01 نوامبر 2021 - 20:31
لابی‌بازها در کمین هلال احمر/ دولت و قوه قضائیه از مصوبه حرفه‌ای شورای عالی هلال احمر صیانت کنند

به گزارش مبین۲۴ به نقل از ایلنا، شورای عالی هلال احمر در سال ۱۳۹۸ مصوب کرده است که کاندیداهای ریاست کلی جمعیت هلال احمر حتما باید سابقه مدیریت در هلال احمر را داشته باشند اما حالا برخی از متقاضیان ریاست هلال احمر با توجه به عدم برخورداری از سابقه مدیریتی مرتبط، با لابی و نفوذ […]

به گزارش مبین۲۴ به نقل از ایلنا،

شورای عالی هلال احمر در سال ۱۳۹۸ مصوب کرده است که کاندیداهای ریاست کلی جمعیت هلال احمر حتما باید سابقه مدیریت در هلال احمر را داشته باشند اما حالا برخی از متقاضیان ریاست هلال احمر با توجه به عدم برخورداری از سابقه مدیریتی مرتبط، با لابی و نفوذ به دنبال حذف این مصوبه از شروط ریاست کلی جمعیت هلال احمر هستند.

این لابی‌ها در شرایطی انجام می‌شود که مصوبه شورای عالی جمعیت هلال احمر با هدف حفظ استقلال این جمعیت،‌ صیانت از شان تخصصی و حرفه‌ای آن و جلوگیری از سیاسی شدن مدیریت بر این مجموعه تصویب شده است. این مصوبه مترقی حالا با لابی‌های پشت پرده برخی چهره‌های سیاسی به خطر افتاده و این مهم ضرورت هوشیاری دولت، شخص رئیس‌جمهور و قوه قضائیه را طلب می‌کند.

جالب اینکه در آستانه تصمیم سرنوشت‌ساز شورای عالی هلال احمر، ۲۳ نفر خود را نامزد ریاست کلی این سازمان امدادی کرده‌اند که در سالهای اخیر بی‌سابقه است. شماری از این افراد کوچکترین سابقه مدیریت در هلال احمر را ندارند و حالا با ادعای انتساب به برخی چهره‌ها و جریانات سیاسی، به دنبال دور زدن قواعد حرفه‌ای مدیریت در هلال احمر و مصوبات شورای عالی این جمعیت هستند.

این در حالی است که علاوه بر آسیب‌های روشن چنین تصمیم خطرناکی از قبیل سیاسی شدن جمعیت هلال احمر یا انتصاب مدیر بی‌تجربه و غیرحرفه‌ای بر راس مهم‌ترین سازمان امدادی کشور، این تصمیم اجحاف آشکار در حق کسانی که به دلیل اطلاع از شروط ریاست کلی جمعیت هلال احمر نامزد این سِمَت نشده‌اند نیز به شمار می‌رود. از همین رو اقدام به حذف مصوبه یاد شده در روز تصمیم‌گیری اساسا دارای مشکل حقوقی است و چنین اقدامی می‌تواند ورود دیوان عدالت اداری و ملغی شدن انتخاب رئیس کل جمعیت هلال احمر را به دنبال داشته باشد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.