• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

شبکه فرسوده لوله‌کشی در ایران؛ «۱۵ درصد» از آب تصفیه شده را هدر می‌دهد

  • کد خبر : 2649
  • 17 نوامبر 2021 - 0:37
شبکه فرسوده لوله‌کشی در ایران؛ «۱۵ درصد» از آب تصفیه شده را هدر می‌دهد

شرکت آب و فاضلاب می‌گوید حدود ۱۵ درصد از آب تصفیه شده کشور به خاطر فرسوده بودن شبکه انتقال و توزیع به هدر می‌رود و تقریبا به همین میزان نیز تلفات دیگر آب تصفیه شده وجود دارد. این شرکت روز سه‌شنبه ۲۵ آبان با انتشار گزارشی اعلام کرد پارسال یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون متر […]

شرکت آب و فاضلاب می‌گوید حدود ۱۵ درصد از آب تصفیه شده کشور به خاطر فرسوده بودن شبکه انتقال و توزیع به هدر می‌رود و تقریبا به همین میزان نیز تلفات دیگر آب تصفیه شده وجود دارد.

این شرکت روز سه‌شنبه ۲۵ آبان با انتشار گزارشی اعلام کرد پارسال یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده کشور در نشتی‌های شبکه از بین رفته است؛ به عبارتی ۱۵ درصد از آب تصفیه شده بدون این‌که به دست مصرف‌کننده رسیده باشد، تلف شده است.

همچنین در سال گذشته خورشیدی ۴۱۱ میلیون متر مکعب مصرف به مصارف غیرمجاز رسیده و حساب ۵۲۸ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده نیز به خاطر عدم دقت تجهیزات انداز‌ه‌گیری فروش آب به مشتریان مشخص نیست.

بدین ترتیب حدود ۲۸ درصد از آب تصفیه شده یا در شبکه تلف شده یا به مصارف غیرقانونی رسیده است. ایران طی چند سال گذشته با چالش آب مواجه بوده و تابستان امسال بحران آب گریبانگیر بسیاری از استان‌ها بویژه در جنوب کشور شد.

در این میان آمارهای رسمی حاکی است که ذخایر آب سدهای کشور به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است و امسال برای اولین بار خطر بحران آب آشامیدنی در زمستان نیز وجود دارد.

این گزارش می‌گوید میزان هدررفت آب تصفیه شده در ایران پنج برابر آلمان است.

گزارش یاد شده اعلام نکرده که استناد آن به میزان هدررفت آب در آلمان بر پایه کدام گزارش رسمی است، اما بر اساس آمارهای وزارت محیط زیست و منابع طبیعی آلمان، میزان مصرف خانگی آب در این کشور با جمعیتی مشابه ایران، حدود ۶.۴ میلیارد متر مکعب در سال است که ۹۶ درصد فاضلاب شهری نیز دوباره به تصفیه‌خانه‌ها برای استفاده مجدد در بخش‌های صنعتی و کشاورزی ارسال می‌شود.

ظرفیت تصفیه‌ فاضلاب در ایران تنها ۷۰۰ میلیون متر مکعب در سال گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.