• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
4

خبرنگار الجزیره در رشته توییتی از تلاش روسیه برای تاثیر گذاری بر جریان اخبار در جهان پرده برداشت

  • کد خبر : 2957
  • 28 نوامبر 2021 - 18:22
خبرنگار الجزیره در رشته توییتی از تلاش روسیه برای تاثیر گذاری بر جریان اخبار در جهان پرده برداشت

خبرنگار الجزیره در رشته توییتی از تلاش روسیه برای تاثیر گذاری بر جریان اخبار در جهان پرده برداشت افسران اطلاعاتی سابق KGB مؤسسه ای برای قدرت نرم ایجاد کردند تا بر جریان اطلاعات تأثیر بگذارد موسسه روسی نرک، متشکل از افسران سابق KGB، با هماهنگی ریاست جمهوری برای کنترل جریان اطلاعات در ۳ کشور بالتیک […]

خبرنگار الجزیره در رشته توییتی از تلاش روسیه برای تاثیر گذاری بر جریان اخبار در جهان پرده برداشت

احمد زیدان

افسران اطلاعاتی سابق KGB مؤسسه ای برای قدرت نرم ایجاد کردند تا بر جریان اطلاعات تأثیر بگذارد

موسسه روسی نرک، متشکل از افسران سابق KGB، با هماهنگی ریاست جمهوری برای کنترل جریان اطلاعات در ۳ کشور بالتیک و آسیای مرکزی و ارائه آن به نهادهای رسمی رسانه ای کار می کند.
این امر شامل نفوذ آژانسی است که توسط یوگنی پریماکوف، شرق شناس مشهور روسی و نخست وزیر سابق روسوترودنیچستوو، آژانس خبری رسمی و آژانس خبری اسپوتنیک اداره می شود. کشورها با کمک مقامات و دفاتر این آژانس‌ها در کشورهای مربوطه و با استفاده و هماهنگی با دانشگاهیان و دیپلمات های وابسته به دولت روسیه همواره مورد مطالعه قرار می گیرند .
هدف این طرح ایجاد روایت روسی در آن مناطق مورد هدف به منظور خدمت به سیاست های روسیه در سطوح منطقه ای و جهانی است، به گونه ای که شبکه روابط فرهنگی و نفوذ اطلاعاتی را در میان کشورهای هدف توسعه دهد. به خصوص که نخبگان رسانه ای، دیپلماتیک و اطلاعاتی در این پروژه مشارکت دارند.
مؤسسه نرک در دوره گذشته به عنوان یک نیروی واقعی و مؤثر در مسکو ظاهر شده است و با بسیاری از طرف های مهم روسیه مانند شاخه اطلاعات ضد تروریستی قراردادهای مشارکت امضا کرده است، همچنین طبق روایت روسی، این موسسه تلاش می کند تا از جعل روایات تاریخی روسیه به نفع دشمنان روسیه در غرب و دیگران جلوگیری کند.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.