• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

حمایت دوباره مدیرمسئول روزنامه نزدیک به سپاه از «انتصابات فامیلی» دولت/ گنجی: اینکه فلان وزیر، برادر داماد فلان فرد است که نشانه رانت بازی نیست!

  • کد خبر : 2556
  • 14 نوامبر 2021 - 19:35
حمایت دوباره مدیرمسئول روزنامه نزدیک به سپاه از «انتصابات فامیلی» دولت/ گنجی: اینکه فلان وزیر، برادر داماد فلان فرد است که نشانه رانت بازی نیست!

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان شب گذشته با شرکت در برنامه جهان آرا شبکه افق با اشاره به مطلبی که روز گذشته در روزنامه جوان در رابطه با انتصابات فامیلی منتشر کرده بود، گفت: من در آن مطلب هم اشاره کردم که اساس این است که ما نباید از رانت حمایت کنیم و باید پله‌های ترقی […]

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان شب گذشته با شرکت در برنامه جهان آرا شبکه افق با اشاره به مطلبی که روز گذشته در روزنامه جوان در رابطه با انتصابات فامیلی منتشر کرده بود، گفت: من در آن مطلب هم اشاره کردم که اساس این است که ما نباید از رانت حمایت کنیم و باید پله‌های ترقی به صورت طبیعی طی شود و همه بر سر این مسائل اشتراک داریم. ما بر این مسئله بحث دارم که اقوام یک شخصی در مملکت مسئولیتی دارد و آن به صورت طبیعی به جایگاه حسابداری یک شرکت دولتی رسیده باشد. ما نداریم که یک مورد به رسمیت شناخته شود و هیچ تفحصی بر سیری که یک فرد طی کرده، صورت نمی‌گیرد و اینکه آن قوم و خویش که در قدرت است آیا تاثیری داشته یا نداشته است.

‌وی تصریح کرد: نباید صرفاً با عینک بدبینی به انتصابات نگاه کرد. باید قبول کنیم بخشی از مسئولان جمهوری اسلامی در تربیت نیروی همتراز خانواده‌هایشان موفق بودند و بخش دیگر نیز هستند که به‌خاطر تناقضاتی که دارند، فرزندانشان نیز شبیه خودشان هستند. انسانی با این تراز عالی و مقید به جمهوری اسلامی را نباید صرفا به خاطر انتصاب با یک فرد یا انتصاب با چند واسطه از دور خارج و با آن سیل او را نابود کنیم.

این فعال رسانه‌ای افزود: اینکه برخی بگویند فلان وزیر، برادر داماد فلان فرد است که نشانه رانت بازی نیست. هر کسی که ظرفیت دارد و به نظام اسلامی معتقد و ملتزم است، می‌توانند وارد چرخه مدیریتی شود. مگر می‌شود همه سراغ کار آزاد بروند؟ اصلا مگر کشور آمادگی و زیرساخت‌های این حجم شرکت را دارد؟

گنجی پیرامون عادی بودن برخی انتصابات فامیلی، گفت: باید یک سامانه برای شایسته گزینی داشته باشیم، اولویت بندی براساس فامیل و غیر فامیل امکان پذیر نیست. البته استفاده از دوست و آشنای مورد اعتماد توسط مسئولان تا حدی طبیعی است؛ مثلاً آقای هاشمی همین گونه عمل می‌کرد و برادرش را نزدیک خودش نگه داشته بود، یا بازرس آقای احمدی‌نژاد برادرش بود و حتی به آقای خاتمی نیز توصیه شده بود برادرش را در دفترش به کار بگیرد./ فارس

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.