• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد نظامی ترکیه از مناطق مرزی با ایران

  • کد خبر : 2387
  • 07 نوامبر 2021 - 21:44
بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد نظامی ترکیه از مناطق مرزی با ایران

وزیر دفاع ترکیه همراه با فرماندهان ارشد نظامی این کشور روز یکشنبه ۱۶ آبان از تدابیر اتخاذ شده برای «جلوگیری از پناهندگی غیرقانونی»، از مرز با ایران بازدید کردند. خبرگزاری آناتولی گزارش داده است که حلوصی آکار همراه با موسی آوسِئوَر، فرمانده نیروی زمینی، عدنان اؤزبال فرمانده نیروی دریایی و حسن کوچوک‌آغ‌یوز، فرمانده نیروی هوایی […]

وزیر دفاع ترکیه همراه با فرماندهان ارشد نظامی این کشور روز یکشنبه ۱۶ آبان از تدابیر اتخاذ شده برای «جلوگیری از پناهندگی غیرقانونی»، از مرز با ایران بازدید کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داده است که حلوصی آکار همراه با موسی آوسِئوَر، فرمانده نیروی زمینی، عدنان اؤزبال فرمانده نیروی دریایی و حسن کوچوک‌آغ‌یوز، فرمانده نیروی هوایی این کشور، از مرز با ایران در استان وان بازدید کرده و در این دیدار استاندار وان نیز حضور داشته است.

به گزارش روزنامه دیلی صباح ترکیه، آقای آکار در این دیدار گفته است بیش از هزار دستگاه شناسایی شامل دوربین‌های دید در شب در نوار مرزی تعبیه شده و هر روز ۱۵۰ عملیات کمین و شناسایی در این منطقه انجام می‌شود.

وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه همچنین از منطقه مرزی کوجاچوکور تپه بازدید کرده‌اند و سربازان این منطقه مرزی در دیدار آن‌ها اعلام کرده‌اند که «نه تروریست‌ها و نه پناهندگان غیرقانونی امکان گذر از مرزها را ندارند».

مقامات ارشد نظامی ترکیه همچنین از پایگاه هوایی هانگِدیک دیدار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این دیدارها برای ارزیابی «احتمال گسیل مهاجران افغان» در پی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و قدرت‌گیری طالبان عنوان شده است و تصاویر منتشر شده حاکی از حضور گروه‌ بزرگی از پناهندگان افغان در مرز بین ایران و ترکیه است.

ترکیه می‌گوید میزبان چهار میلیون پناهنده است و در حال افزایش تدابیر پیشگیرانه در مرز خود با ایران از جمله تکمیل دیوار ۳۰۰ کیلومتری در این منطقه است. افغان‌ها دومین جامعه بزرگ پناهجویان در ترکیه بعد از سوری‌ها هستند.

هم‌اکنون ۴۴ گردان ارتش ترکیه به همراه نیروهای امنیتی در مرز با ایران مستقر شده‌اند و پهپادها و بالگردها در حال نظارت بر منطقه هستند.

بر اساس گزارش‌های رسمی ترکیه، نیروهای مرزبانی و امنیتی این کشور طی سال جاری از ورود نزدیک به ۷۰ هزار پناهجوی افغانی از ایران به ترکیه ممانعت کرده و بیش از ۹۰۰ نفر در رابطه با قاچاق پناهجویان بازداشت شده‌اند.

در این میان بیش از ۳۷ هزار پناهجو نیز توانسته‌اند وارد خاک ترکیه شوند و ۱۳ هزار پناهجوی غیرقانونی نیز حکم اخراج از کشور را دریافت کرده‌اند.

همزمان با دیدار فرماندهان ارشد نظامی و وزیر دفاع ترکیه از مناطق مرزی با ایران، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور در پیامی تلفنی خطاب به نیروهای مرزبانی ارتش ترکیه گفته است که «نسبت به ایفای وظیفه این نیروی مرزبانی به نحو احسن اطمینان دارد».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.