• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

انور قرقاش: گام‌هایی برای تنش‌زدایی با ایران برمی‌داریم

  • کد خبر : 2652
  • 17 نوامبر 2021 - 0:47
انور قرقاش: گام‌هایی برای تنش‌زدایی با ایران برمی‌داریم

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی می‌گوید این کشور در حال برداشتن گام‌هایی در رابطه با تنش‌زدایی با ایران به‌عنوان بخشی از گزینه سیاست دیپلماسی و دوری از تقابل است. انور قرقاش روز سه‌شنبه ۲۵ آبان در نشست «گفت‌وگوی راهبردی دوبی» گفته است این کشور هنوز هم نسبت به رفتار ایران در عراق، […]

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی می‌گوید این کشور در حال برداشتن گام‌هایی در رابطه با تنش‌زدایی با ایران به‌عنوان بخشی از گزینه سیاست دیپلماسی و دوری از تقابل است.

انور قرقاش روز سه‌شنبه ۲۵ آبان در نشست «گفت‌وگوی راهبردی دوبی» گفته است این کشور هنوز هم نسبت به رفتار ایران در عراق، سوریه، یمن و لبنان عمیقا نگران است؛ اما به رغم این موضوع، امارات گام‌هایی برای تنش‌زدایی برمی‌دارد، چرا که علاقه‌ای به تقابل با ایران ندارد.

او گفت تمام منطقه هزینه چنین تقابلی را برای دهه‌ها خواهد پرداخت: «من در رابطه با شانس موفقیت واقع‌گرا هستم. روند کندی خواهد بود، اما امیدواریم به مرور زمان بتوانیم اعتماد دوجانبه بیشتری ایجاد کنیم و به سمت وضعیت پایدار و منافع دوجانبه مناسبات عادی حرکت کنیم».

آقای قرقاش گفت امارات می‌خواهد پلی میان همه کشورها، از جمله کشورهایی که با آن‌ها اختلاف‌نظر جدی دارد، بسازد: ما می‌دانیم که نقش آمریکا در حال تغییر است، اما ایالات متحده هنوز نقش حیاتی دارد و هنوز بزرگترین شریک امنیتی امارات است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.