• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

اقدام کنگره آمریکا برای تحریم فرماندهان ارتش سودان

  • کد خبر : 2342
  • 06 نوامبر 2021 - 22:18
اقدام کنگره آمریکا برای تحریم فرماندهان ارتش سودان

فشارهای بین‌المللی و منطقه ای بر مقامات نظامی سودان ادامه یافت و شورای بین‌المللی حقوق بشر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را دربارهٔ سودان به تصویب رساند که در آن تصرف قدرت توسط ارتش محکوم و به تشکیل یک دولت غیرنظامی انتقالی دعوت شده‌است. پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط ایالات متحده، بریتانیا و آلمان از رهبران ارتش […]

فشارهای بین‌المللی و منطقه ای بر مقامات نظامی سودان ادامه یافت و شورای بین‌المللی حقوق بشر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را دربارهٔ سودان به تصویب رساند که در آن تصرف قدرت توسط ارتش محکوم و به تشکیل یک دولت غیرنظامی انتقالی دعوت شده‌است.

پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط ایالات متحده، بریتانیا و آلمان از رهبران ارتش می‌خواهد که فوراً قدرت را به دولت غیرنظامی انتقالی به ریاست عبدالله حمدوک بازگردانند و گزارشگر ویژه‌ای را برای بررسی وضعیت حقوق بشر در این کشور پس از سرکوب تعیین کنند.

در این پیش‌نویس، اقدام ارتش سودان در بازداشت بدون اتهام حمدوک محکوم شده و اهمیت رعایت کامل حقوق بشر، آزادی بیان و حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز به نظامیانی که قدرت را در سودان به دست گرفتند، یادآوری شده‌است.

از سوی دیگر، نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا پیش نویس قانونی را برای محکومیت کودتا در سودان و اعمال تحریم علیه فرماندهان ارتش ارائه کرده‌اند.

این پیش نویس حمایت ایالات متحده از مردم سودان را بیان می‌کند و نخست‌وزیر عبدالله حمدوک را به رسمیت می‌شناسد و خواهان آزادی بازداشت شدگان شده‌است.

قانونگذاران همچنین خواستار بازگشت به قانون و احترام به سند قانون اساسی به عنوان نقطه شروع مذاکرات با غیرنظامیان شدند. همچنین خواستار لغو وضعیت اضطراری و احیای کامل همه ابزارهای ارتباطی شد.

پیش‌نویس قطعنامه از نیروهای سودانی خواست تا به حقوق تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز احترام بگذارند و استفاده‌کنندگان از زور و سایر سوءاستفاده‌ها از طریق یک فرایند معتبر و شفاف پاسخگو کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.