• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

اعلام پیروزی اورتگا در انتخابات نیکاراگوئه؛ آمریکا تهدید به تحریم کرد

  • کد خبر : 2450
  • 09 نوامبر 2021 - 11:18
اعلام پیروزی اورتگا در انتخابات نیکاراگوئه؛ آمریکا تهدید به تحریم کرد

نتایج انتخابات پارلمان نیکاراگوئه در روز دوشنبه ۱۷ آبان نشان می‌دهد که دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه، در پی سرکوب رقبای سیاسی خود به سادگی برای چهارمین دوره پیاپی پیروز شده است، اما ایالات متحده با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه، تهدید به تحریم کرد. شورای عالی انتخابات نیکاراگوئه اعلام کرد که […]

نتایج انتخابات پارلمان نیکاراگوئه در روز دوشنبه ۱۷ آبان نشان می‌دهد که دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه، در پی سرکوب رقبای سیاسی خود به سادگی برای چهارمین دوره پیاپی پیروز شده است، اما ایالات متحده با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه، تهدید به تحریم کرد.

شورای عالی انتخابات نیکاراگوئه اعلام کرد که با شمارش تقریبا تمامی آرا مشخص شده ائتلاف ساندینیست‌ها به رهبری آقای اورتگا حدود ۷۶ درصد آرا را از آن خود کرده است.

کشورهای غربی و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین در ماه‌های اخیر نگرانی عمیق خود را درباره عادلانه بودن انتخابات نیکاراگوئه بیان کرده بودند، امری که ناظر به رفتار دانیل اورتگا در بازداشت مخالفان و رهبران تجاری و انحلال احزاب رقیب است.

ناظران انتخاباتی از اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای اروپایی اجازه بررسی فرایند برگزاری این انتخابات را نیافتند و ورود روزنامه‌نگاران به نیکاراگوئه نیز ممنوع شد.

در این حال آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت که واشینگتن با کشورهای دموکراتیک در این زمینه رایزنی خواهد کرد و آمریکا آماده به‌کارگیری ابزار متفاوتی همچون اعمال تحریم‌های احتمالی و محدودیت صدور ویزا برای کسانی است که به دولت نیکاراگوئه در جهت اجرای سیاست‌های غیردموکراتیک آن کمک می‌کنند.

اتحادیه اروپا نیز اورتگا را به آزار و ارعاب مخالفان و روزنامه‌نگاران و حبس سیستماتیک آنها متهم کرد. این میان کشورهای شیلی، کاستاریکا، اسپانیا و بریتانیا خواستار آزادی رهبران مخالفان دولت اورتگا شدند.

در جبهه مقابل، کوبا، ونزوئلا و روسیه از دانیل اورتگا حمایت کردند. وزارت خارجه ایران نیز انتخابات نیکاراگوئه را «موفق» و ـتمرین مجدد دموکراسی» در این کشور دانست و به دولت اورتگا تبریک گفت.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.