• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

استرالیا کلیت گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

  • کد خبر : 2880
  • 24 نوامبر 2021 - 15:27
استرالیا کلیت گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

کارین اندروز، وزیر کشور استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش اکنون «تروریستی» دانستن شاخه نظامی گروه حزب‌الله لبنان را به کلیت این گروه تعمیم داده و تمامی شاخه‌های حزب‌الله را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داده است. استرالیا از سال ۲۰۰۳ شاخه نظامی حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود. با این […]

کارین اندروز، وزیر کشور استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش اکنون «تروریستی» دانستن شاخه نظامی گروه حزب‌الله لبنان را به کلیت این گروه تعمیم داده و تمامی شاخه‌های حزب‌الله را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داده است.

استرالیا از سال ۲۰۰۳ شاخه نظامی حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود.

با این اقدام جدید، از این پس، عضویت در کلیت گروه حزب‌الله یا تأمین بودجه برای آن در استرالیا که دارای جامعه بزرگی از لبنانی‌تباران است، ممنوع خواهد شد.

وزیر کشور استرالیا در بیانیه‌ای گفت: «حزب‌الله همچنان تهدید به حملات تروریستی می‌کند و از سازمان‌های تروریستی مانند جهاد اسلامی فلسطین و گردان‌های عزالدین قسام حماس حمایت می‌کند.»

کارین اندروز اضافه کرد: «دولت استرالیا خشونت از جانب هیچ گروهی را تحمل نخواهد کرد و دلیل مذهبی یا ایدئولوژیک نمی‌تواند کشتن مردم بیگناه را توجیه کند.»

آمریکا، اسرائیل، کانادا، هلند و امیرنشین‌های خلیج فارس از مدت‌ها پیش حزب‌الله را تروریستی اعلام کرده بودند. بریتانیا نیز سال گذشته کلیت گروه حزب‌الله را تروریستی اعلام کرد.

اما شماری از کشورها تاکنون شاخه سیاسی حزب‌الله را از بازوی نظامی آن متمایز می‌دانستند.

با وجود این، پارلمان آلمان نیز ماه گذشته در مصوبه‌ای، از جمله با «تروریستی» نامیدن فعالیت‌های حزب‌الله در سوریه، از دولت این کشور خواست فعالیت تمامی شاخه‌های حزب‌الله در آلمان را ممنوع کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.