• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

آمریکا از دیدار وزیر خارجه امارات با بشار اسد انتقاد کرد

  • کد خبر : 2482
  • 10 نوامبر 2021 - 9:20
آمریکا از دیدار وزیر خارجه امارات با بشار اسد انتقاد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه همزمان با سفر وزیر خارجه امارت به دمشق از تلاش کشورهای عرب منطقه برای برقراری روابط با حکومت بشار اسد در سوریه انتقاد کرد. شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات متحده عربی سه‌شنبه در راس هیئتی به دمشق رفت و در فرودگاه این شهر از سوی فیصل مقداد، […]

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه همزمان با سفر وزیر خارجه امارت به دمشق از تلاش کشورهای عرب منطقه برای برقراری روابط با حکومت بشار اسد در سوریه انتقاد کرد.

شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات متحده عربی سه‌شنبه در راس هیئتی به دمشق رفت و در فرودگاه این شهر از سوی فیصل مقداد، همتای سوری خود مورد استقبال قرار گرفت.

شیخ عبدالله بن زاید در همین روز با بشار اسد دیدار کرد. آسوشیتدپرس می‌گوید٬ سفر وزیر خارجه امارات به دمشق که اولین سفر یک مقام ارشد این کشور به سوریه از زمان شروع جنگ داخلی است٬ نشانه‌ای از بهبود مناسبات دو کشور تلقی می‌شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این زمینه گفته است، ما از گزارش‌های دیدار( شیخ عبدالله بن زاید و بشار اسد) و پیامی که این دیدار ارسال می‌کند، نگران هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد، همانطور که قبلاً گفته‌ایم، واشینگتن از تلاش‌ها برای عادی‌سازی یا احیای بشار اسد که یک دیکتاتور بی‌رحم است٬ حمایت نمی‌کند.

ند پرایس تصریح کرد که هیچ تغییر در موضع آمریکا در قبال حکومت سوریه روی نداده و بشار اسد کاری نکرده است که نشان دهد او یا حکومتش تغییر مسیر داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، او در ادامه گفته است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در دیدار با شیخ عبدالله بن زاید در اروپا، مخالفت واشینگتن با این سفر را بیان کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: ما روابط دیپلماتیک خود را با حکومت اسد عادی نمی‌کنیم یا ارتقا نمی‌دهیم، و از عادی‌سازی یا ارتقای روابط دیگر کشورها با توجه به جنایاتی که این حکومت در حق سوریه مرتکب شده است، حمایت نمی‌کنیم.

آسوشیتدپرس می‌گوید، ند پرایس گفته است که از سفر شیخ عبدالله بن زاید به دمشق «غافلگیر نشده»، و این نشان می‌دهد که درخواست‌ آنتونی بلینکن در این زمینه بی‌نتیجه مانده است.

در همین زمینه، سناتور جمهوریخواه جیم ریچ، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در توییتی از سفر وزیر خارجه امارات به دمشق انتقاد کرده است.

سناتور جیم ریچ تلاش کشورهای عرب منطقه برای عادی سازی روابط با حکومت بشار اسد را «شرم آور» توصیف کرده و گفته است، امارات متحده عربی و دیگران که خشونت‌های کنونی علیه شهروندان سوری را نادیده می‌گیرند، باید قبلا برداشتن هرگامی برای عادی سازی روابط در راستای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ تلاش کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.