• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

وزیر سابق ارتباطات: اگر همه‌ی راست‌ را نمی‌توانید بگویید؛ دلیلی نمی‌شود که دروغ بگویید!

  • کد خبر : 2176
  • 26 اکتبر 2021 - 13:57
وزیر سابق ارتباطات: اگر همه‌ی راست‌ را نمی‌توانید بگویید؛ دلیلی نمی‌شود که دروغ بگویید!

ابوالفضل روحانی معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به گفته‌های اخیر درباره محدودیت‌های شرکت‌زیرساخت برای خرید ترافیک بین‌الملل گفت: پهنای باند اینترنت در کشور نه کاهش داشته و نه منعی برای توسعه آن وجود دارد. وی در ادامه با مقصر خواندن متولیان پیشین ارتباطات کشور، علت مشکلات اخیر را ضعف زیرساختی خواند و […]

ابوالفضل روحانی معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به گفته‌های اخیر درباره محدودیت‌های شرکت‌زیرساخت برای خرید ترافیک بین‌الملل گفت: پهنای باند اینترنت در کشور نه کاهش داشته و نه منعی برای توسعه آن وجود دارد.
وی در ادامه با مقصر خواندن متولیان پیشین ارتباطات کشور، علت مشکلات اخیر را ضعف زیرساختی خواند و گفت: مسئله اینجا است که به دلیل بی‌توجهی چند سال گذشته به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت و عقب‌ماندگی جدی کشور در این بخش، هر میزان از توسعه پهنای باند اینترنت پس از مدتی پاسخگوی نیازهای کشور نخواهد بود.

روحانی در پاسخ به چرایی اختلالات اخیر در کشور گفت: تنظیم‌گری وزارت ارتباطات در سال‌های اخیر به نحوی بوده که مزیت رقابتی توسعه ارتباطات ثابت در کشور از بین رفته و عمده توسعه کشور بر مبنای ارتباطات سیار بوده است. در چنین شرایطی خواه ناخواه افزایش تقاضا برای دسترسی به محتوا یا خدمات داخلی و خارجی موجب اختلال و کاهش کیفیت دسترسی خواهد شد. مخصوصاً اینکه در دو سال گذشته با فراگیری بیماری کرونا، میزان استفاده از خدمات پرترافیک مثل VODها و آموزش آنلاین به شدت افزایش یافته است. این مسئله کمبودها و توسعه نیافتگی‌ها در زیرساخت ارتباطی کشور را به طور ملموس و به صورت عمومی هویدا کرده است.
وی در پاسخ به چرایی عدم ورود مرکز ملی فضای مجازی به این شکل از توسعه در شبکه ارتباطی کشور توضیح داد: ما از سال ۹۶ توسعه زیرساخت ارتباطی ثابت و تغییر معماری شبکه ارتباطی کشور را به عنوان اولین نیازمندی و مهمترین مطالبه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری می‌کردیم ولی همراهی مناسبی در این خصوص صورت نمی‌گرفت.
معاون مرکز ملی فضای مجازی افزود: البته خوشحالیم که جناب آقای دکتر زارع پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، توجه و توسعه به ارتباطات ثابت در کشور را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند. ارائه دهندگان خدمات ارتباطی کشور هم باید با ایشان همراهی کنند. چون همه از توسعه ارتباطات ثابت منتفع می‌شوند. امیدواریم که با یک همکاری ملی، هرچه سریع‌تر این عقب‌ماندگی جبران شود.

با اینحال به فاصله چند ساعت از انتشار این مصاحبه از سوی مرکز ملی فضای مجازی، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار حکایتی از مثنوی در کانال تلگرام خود، به این موضوع واکنش غیرمستقیم نشان داد. جهرمی در ابتدای این پیام خود نوشت: «اگر همه‌ی راست‌ها را نمی‌توانید بگویید؛ دلیلی نمی‌شود که دروغ بگویید!»
وی در ادامه به حکایتی با عنوان «پوست دنبه به عنوان راه‌حل!» اشاره کرد که در آن مردی برای آنکه ثروتمند به نظر برسد، سبیل خود را با پوست دنبه چرب می‌کند. وی با دروغ، لاف زنی و ظاهرسازی، خود را از دریافت کمک دیگران محروم می‌کند. تا اینکه سرانجام گربه پوست دنبه را می‌برد و مرد می‌ماند و فرصت‌های سوخته. به نظر می‌رسد جهرمی با انتشار این حکایت قصد دارد به لاف زنی‌های فرصت سوز مرکز ملی فضای مجازی و دیگر متولیان حاضر در صحنه طعنه بزند و به آنها درباره عواقب این حرکتشان هشدار دهد. زیرا در پایان تصریح کرده است که: «اعتماد سرمایه‌ی بزرگی است؛ آن را نسوزانیم!»

 

منبع : آی‌تی‌ایران

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.