• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

عربستان نگذاشت بازرسان جنایت جنایت جنگی سازمان ملل متحد در یمن بمانند!

  • کد خبر : 2128
  • 07 اکتبر 2021 - 19:51
عربستان نگذاشت بازرسان جنایت جنایت جنگی سازمان ملل متحد در یمن بمانند!

پس از آنکه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اختلاف اندک آراء به پایان رساندن ماموریت بازرسان خود در یمن رأی داد، تحقیقات سازمان ملل برای کشف جنایات جنگی در یمن پایان یافت.  رویترز گزارش داد که این شورا با پایان دادن به ماموریت بازرسان مستقل خود که “دریافته بودند همه طرف‌های درگیر در […]

پس از آنکه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اختلاف اندک آراء به پایان رساندن ماموریت بازرسان خود در یمن رأی داد، تحقیقات سازمان ملل برای کشف جنایات جنگی در یمن پایان یافت.

 رویترز گزارش داد که این شورا با پایان دادن به ماموریت بازرسان مستقل خود که “دریافته بودند همه طرف‌های درگیر در یمن مرتکب اعمالی شده‌اند که ممکن است به جنایت جنگی برسد” موافقت کرد.

فعالان حقوق‌بشری به این آژانس خبری گفتند: “عربستان سعودی فشار زیادی به دیگر اعضاء برای عدم موافقت با پیش نویس این قطعنامه غربی، که به مدت دو سال دیگر مأموریت این تیم مستقل را که مستند جنایات جنگی احتمالی در یمن را توسط احزاب، از جمله ائتلاف به رهبری ریاض ثبت و ضبط می‌کرد وارد آورد.

در شورای ۴۷ ملتی حقوق بشر سازمان ملل متحد که در ژنو مستقر است در رای گیری برای پیش‌نویس این قطعنامه که از سوی هلند ارائه شده بود با ۲۱ رأی مخالف مواجه شد، در حالی که ۱۸ کشور از آن حمایت کردند و ۷ کشور در غیاب اوکراین هم به آن رای ممتنع دادند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.