• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

انتخابات پارلمانی ژاپن؛ ائتلاف حاکم با وجود کاهش کرسی‌هایش اکثریت را حفظ کرد

  • کد خبر : 2210
  • 31 اکتبر 2021 - 17:17
انتخابات پارلمانی ژاپن؛ ائتلاف حاکم با وجود کاهش کرسی‌هایش اکثریت را حفظ کرد

تخمین اولیه رسانه‌های ژاپن از نتایج انتخابات پارلمانی این کشور نشان می‌دهد که ائتلاف حاکم با وجود از دست دادن تعداد زیادی از کرسی‌هایش موفق به حفظ اکثریت در پارلمان شده است. ائتلاف احزاب لیبرال دموکرات و کومیتو در پارلمان پیشین ژاپن ۳۰۵ کرسی از ۴۶۵ کرسی را در اختیار داشت. این در حالی است […]

تخمین اولیه رسانه‌های ژاپن از نتایج انتخابات پارلمانی این کشور نشان می‌دهد که ائتلاف حاکم با وجود از دست دادن تعداد زیادی از کرسی‌هایش موفق به حفظ اکثریت در پارلمان شده است.

ائتلاف احزاب لیبرال دموکرات و کومیتو در پارلمان پیشین ژاپن ۳۰۵ کرسی از ۴۶۵ کرسی را در اختیار داشت. این در حالی است که شبکه «ان اچ کی» تعداد کرسی‌های ائتلاف حاکم در پارلمان آینده را بین ۲۳۹ تا ۲۸۸ کرسی تخمین می‌زند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن به هدف اصلی خود که حفظ اکثریت کرسی‌ها در پارلمان بود دست یافته است اما کاهش تعداد کرسی‌های ائتلاف حاکم می‌تواند به منزله هشداری برای لیبرال دموکرات‌ها ارزیابی شود.

در صورت تائید تخمین اولیه رسانه‌های ژاپن از نتایج انتخابات پارلمانی، حزب لیبرال دموکرات ضعیف‌ترین نتیجه را از زمان شکست سنگین خود در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۰۹ به دست آورده است. این حزب از سال ۲۰۱۲ تاکنون به تنهایی کنترل دستکم ۶۰ درصد از کرسی‌های پارلمان را در دست داشت.

فومیو کیشیدا، ۶۴ ساله چند هفته پیش به دنبال کناره‌گیری یوشیهیده سوگا از رهبری حزب لیبرال دموکرات جانشین او در مقام رهبری حزب و سپس نخست‌وزیری شد. محبوبیت یوشیهیده سوگا به دلیل افزایش انتقادها به نحوه مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا و پافشاری او بر برگزاری بازی‌های المپیک توکیو به شدت کاهش یافته بود.

 

منبع: یورونیوز

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.