• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

گرفتار سراب‌های قرمز و آبی برای پیروزی در انتخابات نشوید!

  • کد خبر : 2004
  • 01 نوامبر 2020 - 17:20
گرفتار سراب‌های قرمز و آبی برای پیروزی در انتخابات نشوید!

به گزارش ایران‌تایمز به نقل از رویترز: تصور کنید که رای گیری در فلوریدا پایان یافته است ، شهرستان‌ها شروع به شمارش آرا زودهنگام می کنند و به نظر می رسد جو بایدن ، معاون رئیس جمهور پیشین ، خیلی جلوتر است.  یک ساعت بعد، شهرستانهای پنسیلوانیا شروع به گزارش دادن می‌کنند و به نظر […]

به گزارش ایران‌تایمز به نقل از رویترز:

تصور کنید که رای گیری در فلوریدا پایان یافته است ، شهرستان‌ها شروع به شمارش آرا زودهنگام می کنند و به نظر می رسد جو بایدن ، معاون رئیس جمهور پیشین ، خیلی جلوتر است.  یک ساعت بعد، شهرستانهای پنسیلوانیا شروع به گزارش دادن می‌کنند و به نظر می رسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده یک ضربه سخت زده است.

فریب نخورید ، کارشناسان انتخابات و دانشگاهیان می‌گویند.  شمارش زودهنگام آرا در رقابتی‌ترین ایالت‌های انتخاباتی می تواند این انتخابات را گمراه کند ، به دلیل افزایش تعداد آرا پستی و یا غیابی و روش‌های مختلف پردازش هر کدام از آن‌ها!

ایالاتی که قبل از روز انتخابات آرا پستی و ایمیلی را محاسبه می‌کنند ، احتمالاً بایدن را زودتر از قبل پیش خواهند انداخت ، زیرا نظرسنجی‌ها و داده‌های رای گیری اولیه نشان می‌دهد که این آرا به نفع دموکرات‌ها هست.  برعکس ، ایالت‌هایی که تا ۳ نوامبر، رای گیری از طریق پست ندارند ، احتمالاً ابتدا نتایجشان به نفع ترامپ تغییر خواهد کرد.

این به اصطلاح سراب های قرمز و آبی با شمارش بیشتر آراء، بیشتر ناپدید می شوند ، گرچه به گفته کارشناسان ، پردازش تعداد زیادی آراء پستی ممکن است روزها و یا حتی هفته‌ها هم طول بکشد ، که توسط رای دهندگانی ارسال شده است که به دلیل کوید۱۹ از حضور در مراکز رای گیری اجتناب کرده‌اند.

گری کوهن ، عضو هیئت انتخابات شهرستان ویک در کارولینای شمالی می‌گوید: “صبور باشید.”  “شما باید همه آرا را بشمارید ، و این مدتی طول خواهد کشید.”

سراب آبی

فلوریدا و کارولینای شمالی به مقامات انتخاباتی اجازه می‌دهند تا هفته‌ها قبل از روز انتخابات، رای گیری را آغاز کنند و انتظار می‌رود نتایج شمارش ها به محض بسته شدن رای گیری در ۳ نوامبر منتشر شود.

اگر در هر دو ایالت از این برنامه پیروی کنند ، به نظر می رسد که بایدن در ابتدا جلو باشد ، زیرا آخرین نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان می دهد افرادی که قبلاً در فلوریدا و کارولینای شمالی زود هنگام رأی داده‌اند با اختلاف بیش از ۲ بر ۱ از رقیب دموکرات رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌کنند.

اما در هر دو ایالت ، اکثریت افرادی که قصد دارند در روز انتخابات به صورت حضوری رأی دهند ، از ترامپ حمایت می کنند.

انتظار نمی رود که سراب آبی در هر دو کشور طولانی مدت باشد.  کارشناسان می گویند انتظار دارند فلوریدا و کارولینای شمالی شمارش بیشتر آرای رایانه ای و حضوری خود را قبل از پایان شب به پایان برسانند.

تگزاس ، آیووا و اوهایو – که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به راحتی در آن‌ها برنده شد اما این مرتبه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند امسال می توانند رقابتی باشند – همچنین این سه ایالت اجازه می‌دهند رای گیری زودهنگام در آن‌ها انجام شود ، به گفته کارشناسان می‌تواند سراب آبی مشابهی را در ابتدا نشان دهند اما  انتظار می رود که هر سه ایالت شمارش آرا را در همان ۳ نوامبر به پایان برسانند.

سراب قرمز

در پنسیلوانیا ، میشیگان و ویسکانسین رأی های پستی تا روز انتخابات قابل شمارش نیست.  در حالی که میشیگان به تازگی قانونی را تصویب کرده که در آن به بسیاری از شهرها اجازه داده شده تا روز قبل از انتخابات پردازش برگه‌های رای گیری ، مانند باز کردن پاکت های رای را آغاز کنند ، اما آنها نمی‌توانند شمارش آرا را شروع کنند.

از آنجا که شمارش آرا-رایج معمولاً بیشتر از رأی گیری‌های حضوری است ، نتایج اولیه می‌تواند جمهوری خواهان را فریب دهد.

بعضی از کارشناسان می‌گویند ، انتظار دارند که پس از گذر مقامات انتخاباتی از آرای ایمیلی، یک” جابجایی آبی ” در نتیجه حاصل شود.

پنسیلوانیا و ویسکانسین ممکن است به دلیل کمبود تجربه در شمارش تعداد بالای آرا پستی، کند باشند. 

در انتخابات کنگره ۲۰۱۸ ، از هر ۲۰ رای در هر دو ایالت یک نفر از طریق پست رای داده بود ، در حالی که همان سال یک چهارم آرا در میشیگان و یک سوم آرا در فلوریدا از طریق پست انجام شده بود.

شمارش آرا پنسیلوانیا ممکن است روزها ادامه داشته باشد.  دموکراتها در این ایالت اخیراً در دادگاه عالی ایالات متحده پیروز شدند تا به مقامات اجازه دهند برگه های رای گیری را تا سه روز پس از انتخابات بپذیرند به شرطی که در ۳ نوامبر برای آنها پست شده باشد.

کایل کوندیک ، تحلیلگر سیاسی در مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا ، می‌گوید: “چیزی که من در شب انتخابات برای آن آماده شده‌ام این است که پنسیلوانیا جمهوری خواه تر از آنچه که در واقع ممکن است باشد به نظر برسد ، فارغ از اینکه هرکسی ممکن است برنده آن باشد.

آراء در ویسکانسین و میشیگان باید تا روز انتخابات رسیده باشند ، اگرچه دعوا در مورد این است که آیا این ایالت ها باید آرایی را که دیر رسیده‌اند در صورتی که در تاریخ ۳ نوامبر ثبت شده باشند ، بشمارند یا نه؟!

برای آریزونا منتظر بمانید!

در شب انتخابات سال ۲۰۱۸ ، مارتا مک سالی ، از حزب جمهوری‌خواه در آریزونا ، به نظر می رسید که در مسیر پیروزی در انتخابات سنای ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است و به هواداران خود می گوید “با بیش از ۱۴۰۰۰ رأی به رختخواب می‌رود”.

شش روز بعد ، مک سالی نتیجه را به کیرستن سینما ، از حزب دموکرات واگذار کرد ، زیرا مقامات انتخابات صدها هزار برگه رای پستی که از جمله شهرهای بزرگ متمایل به دموکرات‌ها همچون فونیکس و توسان در روز انتخابات به مراکز رای گیری تحویل داده شده بودند ، به دستشان رسید.

مقامات آریزونا گفتند که امیدوارند که برای شمارش آرا امسال زمان کمتری طول بکشد زیرا شهرستان ماریکوپا ، که فونیکس هم شامل آن است ، تجهیزات خود را ارتقا داده و یک هفته برای رسیدگی به آرا زودرس پستی و ایمیلی وقت اضافه کرده است.  اما اگر رقابت نزدیک باشد ، شمارش کامل آرا هنوز ممکن است روزها طول بکشد.

سی مورفی هبرت ، سخنگوی وزیر امنیت آریزونا گفت: این می تواند نشانه‌ای از روند کارها به روشی باشد که تصور می شود و این یک روند پیچیده است و ما فقط افراد را به صبر دعوت می کنیم.”

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.