• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

جمهوری خواهان ادعای تقلب در انتخابات را دارند، آیا امکان پذیر است؟!!

  • کد خبر : 2023
  • 08 نوامبر 2020 - 2:02
جمهوری خواهان ادعای تقلب در انتخابات را دارند، آیا امکان پذیر است؟!!

به گزارش ایران‌تایمز، جان مارک هانسن ، استاد علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو و هماهنگ کننده تحقیقات کمیسیون ملی برای اصلاحات در انتخابات فدرال در سال ۲۰۰۱ در یاداشتی برای نیویورک تایمز نوشت: حتی قبل از روز انتخابات ، دونالد ترامپ در آرا پستی پنسیلوانیا شک و تردید داشت.  وی در توئیتر خودنوشت: “تصمیم دیوان عالی کشور […]

به گزارش ایران‌تایمز، جان مارک هانسن ، استاد علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو و هماهنگ کننده تحقیقات کمیسیون ملی برای اصلاحات در انتخابات فدرال در سال ۲۰۰۱ در یاداشتی برای نیویورک تایمز نوشت:

حتی قبل از روز انتخابات ، دونالد ترامپ در آرا پستی پنسیلوانیا شک و تردید داشت.  وی در توئیتر خودنوشت:تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه این ایالت اجازه دارد برگه‌های رای غیابی را پس از چندروز قبول کند ،یک تصمیم بسیار خطرناک است.  این امکان تقلب گسترده و کنترل نشده را فراهم می کند. “

به محض پایان انتخابات ، در روز یکشنبه او به خبرنگاران گفت ،ما با وکلای خود وارد عمل خواهیم شد.”  جمهوریخواهان در حال حاضر در دادگاه‌ها هستند و در پنسیلوانیا تعدادی از آرای پستی را به چالش کشیده‌اند.

اما هیچ تقلب گسترده ای در پنسیلوانیا رخ نداده است و هر قاضی باید با صداقت و آزاد اندیشی ادعاها را برای آنچه که هست تشخیص دهد:

ادعاهایی که در ظاهر صحیح هستند اما در واقعیت نه.

تقلب در مقیاسی که بتواند در انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار باشد و یا حتی در سطح یک ایالت تاثیر بگذارد ، نیاز به برنامه ریزی ، هماهنگی، خوش شانسی و تحمل ریسک بالایی دارد که احتمال تحقق آن را بسیار کم کرده است.

برای انجام چنین نقشه شیطانی نیاز  به تلاش در چند هفته و چند ماه برای برنامه‌ریزی  و تمرکز بسیار روی پنسیلوانیا دارد.

توطئه گران ممکن است برای هدف قرار دادن چندین ایالت موانعی بر سر راهشان باشد ، که این تلاش آن‌هارا بسیار پر هزینه، پر ریسک و سخت می‌کند.

برای تحقق چنین توطئه‌ای برای انتخابات ۲۰۲۰ در پنسیلوانیا نیاز به داشتن دسترسی به ده ها هزار رای دارد.

مردم پنسیلوانیا در سال ۲۰۱۶ ، تقریبا ۶٫۲ میلیون رای در انتخابات ریاست‌جمهوری دادند.  دونالد ترامپبا فاصله ۴۴۲۹۲ رأی ، ۰٫۷ درصد از کل آرا پیروز شد.

فرض کنید توطئه گران امسال به نوعی می دانستند پنسیلوانیا به تلاش آن‌ها گره خورده است.

برای استدلال ، بگذارید بگوییم آنها تصمیم گرفتند ۶۲۰۰۰ رای تقلبی ، تقریباً ۱ درصد از کل سال ۲۰۱۶ و دوبرابر حاشیه ۰٫۵ درصدی که باعث بازشماری خودکار است ، به دست آورند.  (حتی به نظر می رسد کهاوضاع را کمی نزدیک می کند.)

سفارش ۶۲۰۰۰ برگ رای گیری غیرقانونی چقدر دشوار است؟

احتمال اینکه ۶۲۰۰۰ طرفدار بایدن در پنسیلوانیا به صورت خودجوش در یک رای گیری دوم و غیرقانونی ،چه به صورت حضوری و چه از طریق پست رای دهند ، در واقع صفر است.

دشوار است باور کنیم که هر رای دهنده ای خود را در معرض خطر تعقیب جنایی ، جریمه و زندان قرار دهد، بدون اطلاع از اینکه آیا شخص دیگری نیز چنین کاری انجام داده یا نه ، تا دموکرات‌ها را به یک پیروزیدر پنسیلوانیا نزدیک کند.  باید چنین تقلبی در این اندازه سازماندهی شود.

آیا ممکن است این کار انجام شود؟!

شاید یک متهم کلاهبرداری بتواند هزار همدست را به خدمت بگیرد که هر کدام ۶۲ رای غیرقانونی تولیدکنند.

همه آن هزاران نفر باید برای شکست دادن دونالد ترامپ در پنسیلوانیا، آبرو ، اموال و آزادی خود را بهخطر بیندازند.

آنها باید بتوانند این کار خود را در آن زمان و تا ابد مخفی نگه دارندو به هزاران نفر دیگر از همدستانخود برای انجام چنین کاری اعتماد کنند.

مجاهدت هزاران نفر در تقلب به زیرکی و احتیاط زیادی هم احتیاج دارد.  ممکن است هر یک ۶۲ مرتبهتلاش کنند تا کسی مجاب شود که برای بار دوم رای دهد ، که این خیانت بسیار سختی است.

در ضمن با توجه به سهولت در شناسایی  توسط مقامات انتخاباتی ، افراد متقاضی نمی‌خواهند بهصورت حضوری و یا از طریق پست رای دهند. چون حتما باید در دو حوزه قضایی ثبت شوند ، پس آنهانمی توانند بیش از یکبار رأی دهند چون  اگر رأی دهند، ریسک پیگرد قانونی برای آن‌ها وجود دارد.

توطئه گران همچنین باید این قمار را بکنند که هیچ یک از ۶۲ نفری (یا بیشتر) که با آنها در تماس هستندطرفدار مخفی ترامپ یا حامی با وجدان بایدن نباشد.

متناوباً ، توطئه گران ممکن است هر کدام رأی ۶۲ رای دهنده قانونی را جعل کنند ، شاید با درخواست وبرگرداندن برگههای رای گیری.  این نیز کار سادهای نیست.

پنسیلوانیا برای حفاظت در برابر تقلب ، بیشتر افراد متقاضی رای گیری از طریق ایمیل را با ارائهشناسنامهیا گواهینامه رانندگی ایالتی یا شماره شناسنامه ، یا چهار رقم آخر شماره تأمین اجتماعیشناسایی می‌کند.  بنابراین مدیران تقلب باید به نوعی شماره های شناسایی صحیح را برای همه ۶۲ رایدهنده کشف کنند.

حتی اگر یک رأی دهنده واقعی رأی داده باشد و همچنین درخواست برای برگه رأی از طریق پست را بکند،این کار امکان پذیر نیست و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

اکنون همه این دشواری ها را در هزار ضرب کنید ، زیرا هر یک از این هزار همدست با مشکلات یکسانیروبرو خواهند شد.

سرانجام ، اگر متهم به تقلب یک مقام انتخاباتی در شهرستان باشد و فقط ۶۲۰۰۰ رای بایدن را به تعدادنهایی اضافه کند (یا ۶۲۰۰۰ رای ترامپ را حذف کند) ، چگونه می‌شود؟

مسوولان انتخابات البته حزبی هستند و بر شمارش آرا نظارت دارند.

همچنین بیشتر ایالت ها به ناظران حزبی اجازه میدهند که بر شمارش آرا نظارت کنند.

علاوه بر این ، اگر شمارش طبیعی آرا در یک شهرستان به طور ناگهانی ۶۲۰۰۰ رأی بیشتر یا کمتر شود ،ممکن است کمی مشکوک به نظر برسد.

اولین مرحله انتخابات ریاست جمهوری شمارش آراء است که مستلزم افراد بسیاری است که نیازمندسازماندهی طولانی مدت آن‌ها از قبل است.

اغراق نکنیم، چالشهای تقلب آراء در آن مقیاس که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را بتواند تغییر دهد هولناک است ، برای سرقت انتخابات ریاست جمهوری حداقل به دهها هزار رای لازم است (یا حتیمیلیونها نفر آدم که واقعاً اعتقاد داشته باشند که رئیس جمهور برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۶ تودهمردم را فریب داده است.)

هزینه های ارتکاب تقلب در آرا با تعداد آرا به طور تصاعدی افزایش مییابد و همچنین به همین مقداراحتمال کشف ، پیگرد قانونی و مجازات آن نیز افزایش خواهد یافت.

امسال ، به نظر می رسد ، بسیاری از پنسیلوانیایی ها برای اولین بار و یا پس از مدت ها رأی داده‌اند ، کهشاید بزرگترین انگیزه آن‌ها خود شخص ترامپ است.

اما این تقلب نیست،  این خود دموکراسی است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=2023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.