• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

و در نهایت عربستان قتل جمال خاشقجی را پذیرفت ولی آن را کار نیروهای خودسر در سازمان اطلاعات و امنیت آن کشور اعلام کرد!

  • کد خبر : 1581
  • 20 اکتبر 2018 - 3:15
و در نهایت عربستان قتل جمال خاشقجی را پذیرفت ولی آن را کار نیروهای خودسر در سازمان اطلاعات و امنیت آن کشور اعلام کرد!

به گزارش مبین۲۴ در نهایت بامداد امروز مقامات سعودی پذیرفتند که جمال خاشقجی در یک درگیری در سفارت این کشور در استانبول به دست نیروهای امنیتی آن کشور کشته شده است و در این خصوص دو افسر ارشد امنیتی و یک قاضی عالیرتبه سلطنتی را از مقام خود برکنار کرده‌اند؛ و نزدیک به ۱۸ افسر […]

به گزارش مبین۲۴ در نهایت بامداد امروز مقامات سعودی پذیرفتند که جمال خاشقجی در یک درگیری در سفارت این کشور در استانبول به دست نیروهای امنیتی آن کشور کشته شده است و در این خصوص دو افسر ارشد امنیتی و یک قاضی عالیرتبه سلطنتی را از مقام خود برکنار کرده‌اند؛ و نزدیک به ۱۸ افسر عالیرتبه دیگر نیز در این خصوص بازداشت شده‌اند !

همچنین طبق گزارش واس خبرگزاری رسمی عربستان سعودی ، سلمان پادشاه این کشور طی فرمانی دستور تشکیل کمیته‌ای ملی برای تغییرات در سازمان اطلاعات و امنیت این کشور و همچنین بازبینی و تنظیم دستور العمل‌ها و مقرارت این سازمان را به ریاست ولیعهد صادر کرد تا بگوید محمد بن سلمان که در این جنایت بین الملی توسط جهانیان به عنوان آمر این قتل معرفی شده است دست نداشته و بیگناه بوده است و این جنایت یک عمل خودسرانه در دستگاه امنیتی رژیم سعودی بوده است.

نکته جالب این است که این کشور که تا ساعاتی پیش اعلام می‌کرد از سرنوشت جمال خاشقجی بی‌خبر است از زحمات دولت ترکیه و مقامات آن کشور به خصوص اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه برای کمک به بازپرسی‌ها تشکر کرده است ، اما نکته جالب این است که مقامات سعودی هنوز نگفته‌اند چه بر سر جسد این روزنامه نگار منتقد آورده‌اند، در حالیکه گفته‌اند رهبران این کشور به عنوان حافظان دو مسجد مقدس عدالت را در این خصوص اجرا خواهند کرد.

بخش بین الملل ایران تایمز ، رسانه پایگاه خبری مبین ۲۴ در شبکه‌های اجتماعی در همان دقایق اولیه تحولات امشب را به صورت همزمان با رسانه‌های عربی برای هموطنان به شکل زنده گزارش کرد که اخبار آن را می‌توانید در زیر بخوانید:

‼️ دادستان سعودی : تحقیقات اولیه نشان می‌دهد جمال خاشقجی کشته شده است ، تحقیقات ادامه دارد و در این خصوص ۱۸ نفر بازداشته شده‌اند ، تمامی بازداشت شدگان تبعه سعودب هستند!

⭕️خبرگزاری عربستان سعودی : سعود القحطانی ، مشاور دادگاه سلطنتی سعودی از منصب خود اخراج شد!

⬅️ دادستان عربستان سعودی : درگیری میان جمال خاشقجی و افرادی در درون سفارت پادشاهی سعودی در استانبول منجر به مرگ او‌شده است!

⬅️ احمد عسری، معاون رئیس کل اطلاعات عمومی عربستان سعودی ، از پست خود اخراج شد.

⬅️ ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی خواستار تشکیل یک کمیته ملی زیر نظر ولیعهد برای بازسازی سازمان اطلاعات این کشور و مقرارت و قوانین آن به طور دقیق شد.

⭕️ عربستان سعودی: متهمان قتل جمال خاشقجی محاکمه خواهند شد.

⭕️ واس خبرگزاری عربستان سعودی:

اخراج تعدادی از افسران از جمله سرلشکر رشاد بن حامد المحمادی ، مدیرکل اداره امنیت و‌حفاظت داخلی

⭕️ واس خبرگزاری عربستان سعودی:

اخراج سرلشکر خلبان محمد بن صالح الرمیح ، دستیار رئیس اطلاعات داخلی

⭕️ واس به نقل از یک منبع در وزارت امورخارجه عربستان اعلام کرد که رهبران این کشور به عنوان پاسداران دو‌مسجد مقدس برای اجرای عدالت متعهد شده‌اند و از اردوغان که کمک به کشف حقیقت کرده تشکر بسیار می‌کنند!

⭕️ عربستان سعودی: مقامات ترکیه با اعلام اسامی افراد مشکوک به روشن‌شدن پرونده جمال خاشقجی کمک کردند.

تصویر زیر نیز مربوط به جلد روی مجله تایمز و پرونده قتل جمال خاشقجی است.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.