• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

اعلام اسامی متهمانی که حکمشان قطعی شده است

  • کد خبر : 1559
  • 14 اکتبر 2018 - 16:41
اعلام اسامی متهمانی که حکمشان قطعی شده است

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ ، محسنی اژه ای در یکصد و سی و دومین نشست خبری خود با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود : در استان کرمانشاه این افراد محکوم شدند: نریمان بختیاری فرزند قهرمان به ۱۵ سال حبس و مصادره اموال  محمدرضا عامریون فرزند علی اکبر به ۱۵ سال حبس و مصادره اموال […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ ، محسنی اژه ای در یکصد و سی و دومین نشست خبری خود با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود : در استان کرمانشاه این افراد محکوم شدند:

نریمان بختیاری فرزند قهرمان به ۱۵ سال حبس و مصادره اموال 
محمدرضا عامریون فرزند علی اکبر به ۱۵ سال حبس و مصادره اموال
وحید محمدی فرزند محمدمراد به ۱۵ سال حبس و مصادره اموال
صدیق ظاهری فرزند حسن به ۵ سال حبس
حسین نیک روش فرزند عبدالله به ۵ سال حبس
هومن بهره مند فرزند نبی الله به ۵ سال حبس و مصادره اموال 
محمدهادی یوسف شاهی فرزند نجم الدین به ۵ سال حبس و مصادره اموال 
حسن عزیزی فرزند کیوت به ۵ سال حبس ، محمد مرادی فرزند محمدحسین به ۵ سال حبس و مصادره اموال 
سردار محمدی فرزند احمد به ۵ سال حبس و مصادره اموال 
خانم بهیه آستین چیده فرزند ابراهیم به ۵ سال حبس
او گفت در شهرستان شیراز دکتر نصیر کاظمی فرزند راه خدا به اتهام احتکار دارو به ۱۲ سال حبس و جزای نقدی معادل ارزش کالا و دو سال محرومیت محکوم شد. 
سخنگوی قوه قضائیه اسامی محکومان را در بندرعباس نیز به این شرح اعلام کرد: 
علیرضا جهانی به اتهام قاچاق سازمان یافته به ۱۵ سال حبس، ۳۰ ضربه شلاق و جزای نقدی  
علی نسرین به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته به ۱۵ سال حبس ۳۰ ضربه شلاق و جزای نقدی 
 محمدنفر سفیددشتی به دو سال حبس، ۳۰ ضربه شلاق و جزای نقدی 
حمیده احمدی به دو سال حبس و ۳۰ ضربه شلاق و جزای نقدی
آرش حسینی به اتهام معاونت در قاچاق به ۶ ماه حبس، ۱۰ ضربه شلاق و جزای نقدی
احمد پوریوسفی به دو سال حبس جزای نقدی و ۵ سال محرومیت
مزدک پورهادی به دو سال حبس جزای نقدی و ۵ سال محرومیت
کوبک نرفیسیان فرزند آلبرت به دو سال حبس و ۵ سال محرومیت
رسول شاهرخی فرزند حسین به دو سال حبس و ۵ سال محرومیت
حسین نادری به یکسال حبس و جزای نقدی
عقیل احمدی به شش ماه حبس
عبدی کوه به شش ماه حبس
علیرضا عسگری فرزند عزیزاله به اتهام معاونت به شش ماه حبس
صابر خداداد به شش ماه حبس 
سجاد حسرتی آب کنار فرزند سیروس به دو سال حبس و جزای نقدی 
رضا حسرتی آب کنار فرزند سیروس به شش ماه حبس
علی حسرتی آب کنار فرزند سیروس به شش ماه حبس
وحید مشهور فرزند محمدعلی به شش ماه حبس
سینا درویش زاده به دو سال حبس و جزای نقدی
محسنی اژه ای گفت: در پرونده های دیگر که مربوط به مفاسد مالی است نیز تعدادی محکوم شدند که این افراد به موضوع قاچاق و مسائل ارزی ارتباطی ندارند که از جمله این افراد در استان فارس مجید فاتحیان فرزند محمد کارمند اداره ثبت اسناد استان فارس به اتهام ارتشاء به ده سال حبس، سه سال انفصال، برگرداندن مبلغ رشوه، جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
او گفت: از استان فارس همچنین 
حمیدرضا فرهی کارمند اداره ثبت اسناد به ده سال حبس، سه سال انفصال، برگرداندن رشوه و ۷۴ ضربه شلاق
ایرج اسلامی کارمند ثبت به دو سال حبس، سه سال انفصال و ۷۴ ضربه شلاق و جزای نقدی
علی اورنگی نژاد کارمند ثبت به دو سال حبس و سه سال انفصال
مصطفی اسکندری فرزند مرتضی به ده سال حبس، سه سال انفصال و ۷۴ ضربه شلاق
عبدالرسول ارمی فرزند محمدحسین به ده سال حبس سه سال انفصال و جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق
حجت الله خورشیدی پیمانکار ساخت و ساز به اتهام پرداخت رشوه و ضبط اموال
بهرام شیروانی به ضبط اموال و به اتهام پرداخت رشوه و ۷۴ ضربه شلاق
محمدباقر علیزاده به اتهام ضبط اموال و ۷۴ ضربه شلاق 
و محمدهادی کوشش به اتهام پرداخت رشوه به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.
محسنی اژه ای گفت : تعدادی از احکام هم غیر قطعی است که تا اوایل هفته آینده قطعی می شود که ۱۳ نفر در تهران هستند و آخرین دفاعیات اخذ شده است. 
سخنگوی دستگاه قضا گفت: سه تا ۴ پرونده هم در شیراز داریم که در دادگاه های ویژه در حال رسیدگی است و تا یک ماه دیگر تکلیف آنها روشن می شود. 
او از تشکیل دادگاه ویژه در اصفهان هم خبر داد و گفت: البته هنوز برای برگزاری دادگاه تعیین وقت نشده است. 
در استان های دیگر هم اگر نیازی به دادگاه ویژه باشد این دادگاه تشکیل می شود و برخی پرونده های استانهای دیگر مانند آذربایجان غربی هم برای رسیدگی به تهران ارسال شد.
هشدار محسنی اژه ای به اخلال گران ارز
سخنگوی قوه قضائیه به همه کسانی که به صورت غیرمجاز فعالیت ارزی می کنند، هشدار داد و گفت: اگر دستگیر شوند احکام صادره قطعی است و هیچ اغماضی نخواهد شد.
 غلامحسین محسنی اژه ای افزود: نیروی انتظامی در ماه های اخیر به طور خاص درخصوص مبارزه با قاچاقچیان و اخلال گران نظام ارزی و اقتصادی کشور از یاران جدی قوه قضائیه بود و قوه قضائیه با کمک همه ضابطان و از جمله نیروی انتظامی توانست قدم های خوب و مؤثری بردارد که کارشناسان و احزاب رسانه هم در این موضوع اذعان دارند. 
او گفت: در آستانه اربعین حسینی امیدواریم همه عاشقان اهل بیت و زیارت اربعین، سفری خوب و توأم با آرامش انجام دهند و قوه قضائیه هم در تأمین امنیت زائران به ویژه در مرزها در حد توان همکاری لازم را خواهد کرد. 
سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری ۱۹۶ نفر درخصوص اخلال گران ارز و قاچاق سازمان یافته در تهران اشاره کرد و گفت: این دستگیری ها از ابتدای برخوردهای شدید قوه قضائیه بوده است که ۱۳ نفر آن در روزهای اخیر دستگیر شده اند. 
او با هشدار به همه کسانی که در بازار غیرمجاز فعالیت ارزی می کنند، گفت: غیر از حکم اعدام، هر حکمی برای این افراد صادر شود قطعی خواهد بود. 
محسنی اژه ای گفت:​ در شرایطی که دشمن فشار فوق العاده ای را برای سخت گرفتن بر معیشت مردم دارد، دور از انصاف و انسانیت است که عده ای برای سودجویی و همدستی با دشمن بخواهند در داخل کشور فشار بیاورند. 
او گفت:​ تا امروز در تهران بیش از ۴۹ مورد کیفرخواست صادر شده است که برخی از آن کیفرخواست ها ۴ تا ۱۰ متهم دارد و برای بیش از ۹۰ نفر از کسانی که کیفرخواست برایشان صادر شده، برای برگزاری دادگاه تعیین وقت شده است. 
او گفت: در روزهای اخیر در استان سیستان و بلوچستان ۱۷ نفر به دلیل اعمال نفوذ در سیستم بانکی و استفاده از اسناد غیرواقعی ارزی دستگیر شده اند که ۱۰۰ میلیون دلار گرفته بودند و بخشی را در خارج از کشور به فروش رساندند که البته کل مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار بود که جلوی آن را گرفتیم. 
او گفت: در همین ایام در خراسان رضوی ۴ نفر و در همدان ۷ نفر بازداشت شدند و در برخی استان ها نیز یک تا دو نفر بازداشتی داشتیم.
برای شهرام جزایری هنوز کیفرخواست صادر نشده است 
سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای شهرام جزایری هنوز کیفرخواست صادر نشده و پرونده در حال تحقیق است.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شهرام جزایری به هنگام خروج از کشور با هویت جعلی دستگیر شد،آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده به کجا رسید؟ گفت: وی در طول تحقیقات حرف های واحدی نزده اما بعید می دانم که صرفا برای بدهی مالیاتی بخواهد به این طریق از کشور خارج شود چرا که می داند (ریسک) خطر آن بالاست و بعد از آنکه دستگیر شد یک میلیارد تومان رشوه پیشنهاد کند و آزاد شود.
محسنی اژه ای گفت: یکی از حرف هایش این است که بدهی مالیاتی داشتم و ممنوع الخروج بودم اما فعلا به خاطر همین ابهامات پرونده هنوز منجر به قرار نهایی نشده است.
محسنی اژه ای گفت: همچنین افرادی که او را تا مرز همراهی می کردند و بعد از دستگیری جزایری از آن استان خارج شده بودند بعدا به آنها دسترسی پیدا شد و هنوز در این پرونده تحقیقات ادامه دارد. 
سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید پرونده نفوذ فرد دو تابعیتی که پیش از این دستگیر شده بود و حکمش صادر شده بود به کجا رسید که محسنی اژه ای پاسخ داد : اگر منظور شما توکلی است که تابعیت گرجستانی دارد حکمش قطعی شده است. 
او گفت : این پرونده با نظر بازپرس توسط وزارت اطلاعات دنبال شد و همان طور که گفته شد دوتابعیتی است و در گزارش اولیه که داده شد این متهم به مراکز حساس نفوذ کرده بود که در نهایت بعد از دستگیری زیر نظر قاضی در وزارت اطلاعات کار تحقیقات ادامه پیدا کرد و با تکمیل تحقیقات پرونده به ۸ سال و ۶ ماه زندان قطعی محکوم شده و اموالی که از این طریق بدست آورده بود که حدود ۴۸ هزار دلار است ضبط شده است. 
او گفت: اتهامش جاسوسی و جمع آوری اطلاعات است.     
حکم متهمان پرونده قاچاق کاغذ صادر شده است
 سخنگوی قوه قضائیه گفت: حکم متهمان پرونده قاچاق کاغذ در بندرعباس صادر شده است.
 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کشف چندین کانتینر کاغذ در بندرعباس به کجا رسید؟ افزود: در این پرونده که پرونده قابل توجهی است حکم صادر شده و هنوز قطعی نشده است.
او گفت: البته در بندرعباس دو تا سه پرونده مطرح است که در یکی دو مورد حکم صادر شده و قطعی شده که اعلام کردم اما در برخی موارد حکم صادر شده اما قطعی نشده که این پرونده نیز جزء همانهاست و به محض قطعی شدن حکم اطلاع رسانی خواهد شد و بزودی هم حکم شان قطعی می شود.
او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید قرار نهایی متهمان محیط زیست صادر شده است یا خیر و آیا ایرادات گرفته شده به این پرونده برطرف شده است ؟ گفت: پرونده هنوز به دادگاه نرفته و قرار نهایی نیز صادر نشده است و ایرادات به منظور تکمیل این پرونده همچنان باقی است و با رفع آن ایرادات قرار نهایی صادر می شود و در واقع تکمیل این پرونده نیاز به رفع ایرادات دارد.
توضیحات محسنی اژه ای درباره حکم انفصال سیف 
سخنگوی قوه قضائیه درباره حکم دیوان محاسبات درباره انفصال سیف گفت: براساس اظهارات مسئولان دیوان محاسبات ظاهراً​ جرمی رخ نداده است که بخواهند به قوه قضائیه ارسال کنند.
محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا حکم انفصال آقای سیف در دستگاه قضایی پی گیری نمی شود و آیا ایشان همچنان می تواند بعنوان مشاور رئیس جمهور فعالیت کند؟ افزود: قوه قضائیه در مواردی که تخلف باشد و حکم انفصال داده شود ورود نمی کند و اگر دیوان محاسبات به صرف تخلف رسیدگی کرده باشند خودشان دادستانی و دیگر موارد رسیدگی کننده دارند اما اگر در مراحل رسیدگی به جرمی برسند و کنار تخلف جرمی رخ داده باشد، پرونده را به قوه قضائیه ارسال می کنند.
او گفت: البته ظاهرا به حکم دیوان محاسبات هم اعتراض شده و این پرونده در دیوان محاسبات در مرحله تجدیدنظرخواهی است و اینکه این فرد می تواند بعنوان مشاور فعالیت کند یا نه؟ به نظر دیوان محاسبات مربوط می شود.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در پرونده مظلومین و باقری درمنی حدود یازده نفر متواری هستند و اقدامی برای دستگیری آنها و یا بازگرداندنشان به کشور صورت نمی گیرد؟ افزود: در خصوص متهم سکه ثامن بازپرس نهایت تلاش را کرد و نیروی انتظامی هم تلاش ویژه ای داشت.
او گفت:​نیروی انتظامی در سالهای اخیر بسیار فعال تر شده و ارتباطش با پلیس بین الملل بیشتر شده است و قطعاً افرادی که در مظان اتهام هستند و از کشور گریخته اند برای بازگرداندن آنها پیگیری های فراوانی صورت می گیرد.
محسنی اژه ای افزود: توصیه ما به این افراد این است که حتماً​ به داخل کشور برگردند چرا که اگر در داخل کشور محاکمه شوند شاید جرمشان و حکمشان بسیار کمتر از این باشد که فرار کرده اند و در برخی موارد هم اگر در دادگاه حضور پیدا نکنند شاید دیگر متهمان گناه خود را به گردن آنها بیندازند و شاید اگر فرار نمی کردند می توانستند در دادگاه از خود دفاع کنند.
او گفت: اخیراً​ موردی بود که با دستور قاضی و پیگیری نیروی انتظامی در خارج کشور بازداشت شد و این فرد هنوز از آن کشور تحویل ما نشده است که حتی خانواده آن فرد دست به دامن ما شده است که این فرد را هرچه زودتر به ایران برگردانیم.
محسنی اژه ای گفت: در هر حال همه کشورها با ما قرارداد و توافق نامه ندارند و حتی با آنهایی هم که قرارداد، داریم برخی مواقع همکاری نمی کنند.
لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.