• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

واکنش جمعی انجمن های دانشجویی استان همدان نسبت به حواشی به وجود آمده در مورد بررسی لایحه FATF در مجلس

  • کد خبر : 1445
  • 07 اکتبر 2018 - 2:07
واکنش جمعی انجمن های دانشجویی استان همدان نسبت به حواشی به وجود آمده در مورد بررسی لایحه FATF در مجلس

به گزارش مبین۲۴ در متن بیانیه تشکل‌های دانشجویی استان همدان آمده است: به نام خداوند خرد تظاهرات مدنی بدون خشونت از اساسی‌ترین اصول دموکراتیک و نماد پویایی سیاسی و اجتماعی و نقش‌پذیری تمام گروه ها با دیدگاه و ایدئولوژی‌های متفاوت ناهمسو و راهی مسالمت آمیز برای ابراز عقیده ی همگان می باشد. مهم‌تر آنست که در […]

به گزارش مبین۲۴ در متن بیانیه تشکل‌های دانشجویی استان همدان آمده است:

به نام خداوند خرد

تظاهرات مدنی بدون خشونت از اساسی‌ترین اصول دموکراتیک و نماد پویایی سیاسی و اجتماعی و نقش‌پذیری تمام گروه ها با دیدگاه و ایدئولوژی‌های متفاوت ناهمسو و راهی مسالمت آمیز برای ابراز عقیده ی همگان می باشد. مهم‌تر آنست که در دموکراسی باید همه گروه‌ها از حق بیان نظر خود برخوردار باشند و این اجازه تنها به کسانی داده نشود که به باندهای قدرت یا ثروت متصل هستند. اگر گروهی بتوانند هر تجمعی با هر هدفی و حتی همراه با توهین و تهدید به رئیس دولت را برگزار کنند و گروهی دیگر به دلیل کوچک‌ترین اعتراضاتشان با انواع هزینه‌ها مواجه شوند، قطعا نشان از عدم وجود عدالت سیاسی است. ظالمانه است که دردانه های صاحب قدرت با پشتیبانی برخی نهادها می‌توانند به هر اتفاق آزادانه به هر شکلی واکنش نشان دهند اما گروهی دیگر، حتی از اعتراض به مسالمت آمیزترین شکل ممکن، منع می‌شوند. در چنین شرایطی است که عدالت سیاسی نه آنچنان که در قانون اساسی آمده که طبق سلیقه گروهی قدرتمند تفسیر می‌شود.

در زمانه کنونی که امید عبور از بحران افزایش یافته و همگان انتظار دارند که مدیران راه‌های برون رفت از این شرایط را هرچه زودتر بیابند، ایستادن در مقابل راه‌حل‌هایی که از تشدید بحران و فشارها جلوگیری خواهد کرد، ایستادن در برابر منافع ملی است. رویارویی با منافع ملی از جانب هر گروه و به بهانه های واهی، نه تنها ریختن آب جهالت در آسیاب عداوت دشمن است، بلکه به واقع خشکاندن امید و ریشه های زندگی کسانی است که انقلاب و قانون اساسی را میثاق خود و کشور را سرمایه خویش می دانند.

پیوستن به FATF هرچند راه‌حل مشکلات عدیده ساختاری اقتصادی ما نیست اما می‌تواند از قرار گرفتن در لیست سیاه این سازمان بین‌المللی و در نتیجه قطع شدن کامل روابط اقتصادی ما با دنیا جلوگیری کند. FATF که در راه مبارزه با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم و مبارزه با قاچاق گام برمی‌دارد، این روزها در حالی موضوع اصلی اقتصاد و سیاست ما شده است که شاهدیم گروهی با هزینه‌های گزاف، تهدید پیامکی نمایندگان مجلس و برگزاری انواع تجمعات سعی در فشار برای اثرگذاری بر تصمیم ارکان حکومت را دارند بی‌آنکه موافقان پیوستن به این سازمان اجازه و توان چنین کنش‌هایی را برای اعلام حمایت خود داشته باشند.

ایران ما از این دوره دشوار گذر خواهد کرد اما در زمانه بحران، گرفتن تصمیم‌های عاقلانه و مدبرانه، دشواری‌ها و مقاومت‌های بزرگتری در پیش دارد اما عبور از بحران هم به تصمیمات بزرگتر نیاز دارد. ما به عنوان دانشجویان دانشگاه های همدان ضمن حمایت از تصویب لایحه FATF توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدیم که این درخواست برخاسته از سوگند نمایندگان مجلس به عنوان حافظان منافع مردم است. همچنین امیدواریم از این پس در این استان، همه گروه‌ها بتوانند نظرات خود را آزادانه بیان کنند و از هزینه‌ها و عواقب تحمیلی توسط برخی نهادهای خاص در امان باشند.

امید که ایران عزیز به مدد خرد فرهیختگان و اندیشه دلسوزان در مسیر پیشرفت و تعالی ، بالنده و پرافتخار باشد.

انجمن اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا

تشکل اسلامی فرهنگ و سیاست دانشگاه ملایر

انجمن اسلامی دانشجویان تحول خواه دانشگاه صنعتی همدان

تشکل اسلامی دانشجویان نو اندیش دانشگاه آزاد همدان

انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه علوم پزشکی همدان

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.