• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اعتراض‌ دادستان کل کشور به‌‌حضور بانوان در استادیوم آزادی مصداق مدیریت جزیره‌‌ای و پاس گل به‌‌دشمنان جمهوری‌ اسلامی‌ و ملت ایران‌ است!

  • کد خبر : 1578
  • 17 اکتبر 2018 - 21:47
اعتراض‌ دادستان کل کشور به‌‌حضور بانوان در استادیوم آزادی مصداق مدیریت جزیره‌‌ای و پاس گل به‌‌دشمنان جمهوری‌ اسلامی‌ و ملت ایران‌ است!

✍ رحمت‌اله بیگدلی، مدرس‌ حوزه و عضو هیات علمی دانشگاه ۱. برخی‌ اظهارات و رفتار‌های‌ بعضی‌ از مدیران جمهوری اسلامی مصداق مدیریت جزیره‌ای و پاس‌ گل به‌ دشمنان است. گویی بخش‌های‌ مختلف نظام‌، جزیره‌های جدا افتاده‌ از یکدیگر‌ هستند و در مقام عمل نه تنها هماهنگ عمل نمی‌کنند، بلکه با عمل به‌غایت ناهماهنگ، آثار مثبت‌ […]

✍ رحمت‌اله بیگدلی، مدرس‌ حوزه و عضو هیات علمی دانشگاه

۱. برخی‌ اظهارات و رفتار‌های‌ بعضی‌ از مدیران جمهوری اسلامی مصداق مدیریت جزیره‌ای و پاس‌ گل به‌ دشمنان است. گویی بخش‌های‌ مختلف نظام‌، جزیره‌های جدا افتاده‌ از یکدیگر‌ هستند و در مقام عمل نه تنها هماهنگ عمل نمی‌کنند، بلکه با عمل به‌غایت ناهماهنگ، آثار مثبت‌ کارهای یکدیگر را خنثی‌ می‌کنند و چه‌‌ بسا آسیبی‌ که از این ناحیه به‌ جمهوری اسلامی‌ وارد می‌شود‌ بسیار بیش‌ از‌ آسیب‌هایی‌ است که از ناحیه توطئه‌های بیگانگان وارد می‌شود!

۲. در این ایام، حکام عربستان که‌‌ از‌ سرسخت‌ترین مخالفان‌ جمهوری اسلامی هستند‌ به‌‌خاطر قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی‌ در ساختمان کنسولگری این‌ کشور‌ در استانبول به‌شدت تحت فشار افکار عمومی دنیا‌ قرار گرفته‌اند‌. از‌ سوی دیگر مجامع بین‌المللی از جمله دموکرات‌ها سعی می‌کنند سیاست‌های ترامپ‌ در حمایت از این‌ رژیم ضد‌ حقوق بشر را‌ که فعالان سیاسی و مدنی‌ بالاخص‌ زنان را به‌شدت سرکوب می‌کند و رفتارهای آن مصداق‌ بارز تروریسم دولتی است زیر سوال ببرند.

۳. «رابرت دیوید استیل»، افسر پیشین اطلاعاتی سازمان جاسوسی‌ سیا و بنیانگذار مؤسسه فعالیت اطلاعاتی سپاه دریایی آمریکا در باره‌ چرایی بازتاب‌ گسترده‌ ماجرای‌ «جمال خاشقجی» نویسنده عربستانی می‌گوید‌: «عربستان در این قضیه واقعا اشتباه بزرگ و بدی را مرتکب شده است. این به‌نظر من موضوع مهمی در امر انتخابات به‌شمار می‌آید؛ در واقع قضیه خاشقجی انتخابات آمریکا را می‌تواند متأثر کند. دموکرات‌ها قصد نهایت استفاده از این موضوع را دارند‌. ترامپ از رژیمی حمایت می‌کند که حامی اصلی و مهمی برای تروریسم دولتی است. زنان را سرکوب می‌کند و روزنامه‌نگاران و سایر افراد دارای مصونیت را به‌قتل می‌رساند.»

۴. در چنین‌ ایامی‌ که رژیم دیکتاتور سعودی‌ به‌‌عنوان مصداق‌ بارز‌ تروریسم دولتی و یک رژیم ناقض‌ حقوق بشر و سرکوبگرِ زنان به‌شدت تحت فشار افکار‌ عمومی دنیا‌ و مجامع جهانی‌ قرار گرفته و سیاست‌های ترامپ در حمایت از این رژیم دیکتاتور زیر سوال رفته‌ است، دولت ایران در اقدامی زیرکانه‌، سیاستمدارانه و زمان‌شناسانه‌ تلاش‌ کرد که با اجازه‌ دادن به‌‌حضور چند زن‌ در استادیوم‌ آزادی به‌مناسبت بازی تیم‌ فوتبال ایران و بولیوی به‌صورت کاملا غیرمحسوس و بی‌سر و صدا به‌ترمیم چهره حقوق بشری جمهوری اسلامی بپردازد و با یک اقدام ساده و معمولی تا‌ حدی‌ ایران را از زیر فشار اتهام نقض‌ حقوق زنان بیرون بیاورد!

۵. اما ناگهان‌ در این میان، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان محترم‌ کل کشور بدون توجه به‌‌ پیامدهای ارزشمند این حضور ساده زنان در استادیوم آزادی در مقام دادستان و یک روحانی که لباس او نمادی دینی است از این حضور به‌عنوان یک آسیب نام برد و گفت‌: «حضور زنان در ورزشگاه آزادی یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی ندارد، چرا مخالفیم؛ چون گناه صورت می‌گیرد، … از حضور زنان در ورزشگاه گلایه داریم، نظام ما اسلامی است، ما مسلمان هستیم، وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه‌لخت مواجه می‌شود و آن‌ها را می‌بیند گناه می‌کند، برخی دنبال این هستند که حریم‌ها را بشکنند!»

دادستان کل کشور در ادامه با‌ تهدید مقامات دولتی‌ تصریح کرد: «با هر مدیری که بخواهد بستر حضور بانوان در ورزشگاه را با بهانه‌های مختلف فراهم کند برخورد می‌کنیم!.»

۶. بدون تردید با تغییر تدریجی‌‌ بینش‌ها و شرایط اجتماعی و تحولات‌ بین‌المللی و داخلی در زمانی‌ نه چندان دور، موضوع حضور بانوان در‌ ورزشگاه‌ها همانند مسایلی چون شطرنج، ویدئو، ماهواره، موسیقی، تلویزیون، سینما‌ و … حل خواهد‌ شد و بانوان کشور برای دیدن مسابقات‌ در ورزشگاه‌ها حضور خواهند یافت‌، اما با کمال تاسف‌ هزینه‌های سنگین مقابله با این‌گونه مطالباتِ اولیه شهروندان بر اسلام و جمهوری اسلامی تحمیل خواهد شد و این نوع‌ مقاومت‌های نادرست و بی‌حاصل در برابر حقوق شهروندی و مطالبات اولیه مردم، آسیب‌ و ضرر و زیان‌های سنگینی را متوجه جمهوری اسلامی، منافع ملی و پرستیژ‌ بین‌المللی‌ ملت ایران خواهد کرد!

۷. واقعا معلوم نیست که چرا برخی مدیران و جریان‌های سیاسی در کشور ما هرگاه فضای جهانی منفی‌ علیه دشمنان ایران و فضای مثبت به نفع ایران ایجاد می‌شود، ناگهان وارد میدان می‌شوند و با برخی اظهارات نسنجیده و یا اقداماتی چون حمله به‌ سفارت انگلیس و عربستان سعودی و … به‌ دشمنان ایران پاس گل می‌دهند تا آنان را از هدف‌ هجمه‌های جهانی نجات دهند و ایران را سیبل حملات دشمنان اسلام و ایران و افکار‌ عمومی دنیا بکنند؟!

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=1578

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.